en tanke slog mig.

febern är borta, tror jag, känns inte som om jag har feber längre iaf. Orkar med lite mer idag än vad jag gjort de senaste dagarna. Men däremot så håller min näsa att ta dö på mig, nyser och snorar i ett, väldigt äckligt. Speciellt när man jobbar, när man står med en gäst i kassan och har världens dunder nys på gång och grimaserar för att hålla den borta, vilket stör gästena något. jaja så får det vara.. verkar inte vilja gå över i första taget.

På väg till jobbet idag så fastnade vi i en bilkö, ca 30-40minuter stog bussen där, det hade skett en bilolycka som blockerade hela vägen. Bussen hade ingen möjlighet att vända så där stog vi. När de äntligen hade fixat en lucka i trafiken så kunde vi ta oss ut, och körde då förbi lastbilen som hade krockat, helt trasig var den, hela framdelen, såg verkligen inte kul ut. Det värsta är att under dagen fick jag höra att det var en personbil och denna lastbilen som frontalkrockat, och mannen i personbilen dog.
- urs säger jag bara, kan inte ens fantisera om hur personbilen såg ut när lastbilen var så illa tilltuggad. Hemskt att sådant händer, läskigt.

En tanke slog mig då plötsligt när man fick höra om det på nyheterna, tänk att det faktist är så, när man minst anar det så kan livet vara slut, idag, imorgon, på lördag. Och det gör att jag får panik, tänk så mycket jag vill hinna göra innan jag lämnar jordens fasta mark. Jag tänker ibland att jag inte ska slösa bort så mycket tid, men det gör man ändå utan att man tänker på det. kollar på tv flera timmar, sitter vid datorn, väntar på bussen. ojoj vad man skulle kunnat ha kul, och jag menar inte att man inte ska får ta det lungt och slappa för det måste man också göra, men man behöver inte göra det så ofta och kanske inte själv.
jaja.. ta vara på tiden ni har, för tillsist har man tyvärr ingen tid kvar. ♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback