löpartider..

underbart att vara hemma, underbart. Att höra Martin när han skrapar bilrutorna på morgonen, att känna kylan lyckas tränga sig in till kroppen genom alla klädes plagg, och höst vinden yr i håret. Jag älskar hösten! jag älskar när håret fryser till is för man varit så dum och ducshat på morgonen trotts att de är minus grader ute, jag älskar när man är tvungen att klä på sig upp över öronen när man bara ska gå och slänga sopor. Jag älskar att kunna vara ute i flera timmar och när varje höst vind fyller en med energi. Det bästa med vinter halv året är när man ser alltig somna, allt bara kryper ihop och drar sig tillbaka efter en hektisk sommar, så fint. En annan sak som är bra med hösten är att Leona är nästan omöjlig att trötta ut, så det blir en utmaning varje dag att få henne lite seg iaf :)

det är iaf skönt att vara hemma, i vardags rutinerna igen. det värsta är att jag har verkligen fått det mest usla schema från jobbet någonsin. fan dom verkar ju inte fatta ett skit. Jag har fått ca 2 dagar i veckan, en vecka har jag fått 4 dagar, alla på 2-4 timmar per pass.. hur fan är det tänkt att man ska klara sig på det?! blir så förbannad. när jag blev annställd så tyckte dom att det var bra att jag sa upp mig från mitt andra jobb så jag kunde jobba där mer och att dom skulle fixa ett bra schema men ja visst.. bra schema.. ja vet inte om de bara ät jag som tycker de är dåligt?! nää som sagt de här går inte.. går inte alls.
Det är inte heller kul att sitta hemma och vänta varje dag, beredd på att ta första bästa buss till jobbet. Vad fan tror dom.. man måste ju sysselsätta sig med något, ja skulle fan få myror i brallan om ja bara satt på ändn och vänta så att något skulle hända. jaja skit sak samma, löser sig ändå kanske.

är ledig nu resten av veckan och helg. så har försökt planera den så gott det går. idag blir det tvättning och städning i hemmet. sen ska ja in till stan och handla present till syrran och Martin. fredag ska jag träffa Elin. sen in till Enköping för inflyttningsfest hos Sandra. Lördag fyller martin år, det blir fulla bullar hela dagen. besök av släkt på dagen sen kommer lite kompisar över på kvällen för lite GH och lite spel spelande. trevligt. Söndag ska jag och Leona på aktiveringspromenad i Uppsala, troligen ska svärmor ninni med, och lilla bärta. får se hur dom gör.

Leona har börjat löpa. som tur är så gör det inte så jätte mkt eftersom zeus som vi ska träffa nästa vecka är kastrerad så dom kan nog leka ändå. möjligen att Leona försöker sätta på honom men :P 
nu ska jag återgå vardagen, och ta en sväng med hunden.


Juste.. jag har blivit moster. i Söndags Natt hände det. då blev isabelle in körd till BB, en jävligt jobbig stund hadde hon och dom räknade på att de skulle bli ännu jävligare, så dom valde att göra ett kejsarsnitt, och ut kom lilla Saga, vägde över 4000g så hon var inte så liten direkt. Känns så skumt att du blivit mamma bellan. k'nns som igår när vi satt och lekte med barbie, att tiden ska gå så fort va?! Grattis på dig syster! och Grattis på mig :)

tyvärr får man inte träffa Saga och isabelle förns dom kommer hem på måndag. eftersom svininfluensan hägrar så vill sjukhuset inte ta några risker. Båda bra och dåligt tycker jag.. vill ju se henne. Men på tisdag ska jag ta mig en titt :D


även vi kommer få tillskott av våran familj, av vad/vem kommer ni att få veta om ett tag, när ni minst anar. Dom flesta kommer nog bli riktigt chockade. och jag kan dock garantera att det inte kommer vara en baby, men de kan ta 9 månader. Om så skulle vara fallet så ska jag medela er innan denna där kommer inan för våra dörrar. 

ha de.







Kommentarer
-svantes mamma- säger:

Hej!



Om du går in på designadinblogg.se så finns de jätte bra beskrivningar till hur man ändrar färg o bilder mm :) Checka den! Kram

2009-09-30 | 16:41:04
Bloggadress: http://nykick.blogg.se/
linda säger:

vilken härlig beskrivning av de här kyligare tiderna, det lät verkligen mysigt när du skrev sådär!

jag förstår precis vad du menar när det gäller rastlösheten, jag är exakt som dig o blir helt galen om jag bara sitter hemma. hoppas att du får fler tider snart!

men åååh vad nyfiken jag blir! vad är det för tillskott du skriver om!? ååh vad spännande!

tycker verkligen att vi får ses snart! ha det så bra :)

2009-09-30 | 20:54:45
Bloggadress: http://goodshoeswontsaveyou.blogg.se/
hanna säger:

Förstår hur pissigt det är med sånt värdelöst schema, känner igen det från mitt jobb! Ruttet är det...

Men DU!! Nu blev jag NYFIKEN!! Vad är det för tillskotT?!?! Tell me tell me!!!!

2009-10-02 | 12:08:28
Bloggadress: http://lahija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback