det går bra nu.

Jag och M konstaterade att det faktiskt är varmt ute idag. iaf till skillnad från tidigare dagar, då näsan frusit till is så fort man klivit utanför dörren.

Igår kväll blev det en sväng till ica, handlade hem en massa mat, blev lite julmust, julskinka skivor och sylta. mumma!! Lite jul ska det vara hemma också. Tog även en sväng till djurbutiken och tänkte införskaffa ett täcke till Leona. Och nej jag har inte blivit knäpp och ja hon klarar sig mycket bra i kylan men det är himla bra att ha när hon är ute längre tid tex ligger på gården och bara strosar runt. Så nej det är inget täcke jag kommer sätta på henne dagligen när vi ska ut på promenad. Inte än iaf. Hon har inte visat minsta tendens till att frysa på promenaderna, inte ens när de va -25 häromdagen. Men när hon var med M i garaget så huttrade hon lite :/ i vilket fall så hade dom kanon pris på täcken 100kr/st för alla oavsett märke, men självklart hade de inga i hennes strl så det blev bara lite hundgodis.

Gjorde ordning stor måltiden igår, dumt nog så gjorde jag väldigt god mat så det blev bara en matlåda tanken var två, och eftersom det bara var jag som åt så.. ja jag blev ju mätt iaf. Som en uppstoppad korv tog jag på Leona reflexvästen och så tog vi bussen till Skyttorp för att möta upp svärmor och ta en sväng med hundarna. Kul att ha sällskap när man är ute på promenad. Inte ofta det sker.

Gick upp 05.30 idag. Måste vänja mig vid det nu när jag ska börja jobba igen :) konstigt nog var jag på ganska bra humör när jag vaknade, brukar i vanliga fall vara värsta monstret om jag inte fått sova ut. Idag blir jag själv precis hela dagen.. M ska på julbord med jobbet och jag ska nog fira att jag fått jobb med vinflaskan för mig själv. Men de blir skönt det med. Pilla runt här hemma innan det är dags för att åka till pappi i helgen.

Slå in lite julklappar och städa står på schemat idag, sen ska jag väl börja plugga till medecin provet ja kommer ha på jobbet.. ojojoj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback