klagoinlägg

börjar uppriktigt sagt bli riktigt less på allt folk som går och klagar över vädret, vad är meningen med det?! ingenting ändras ju ändå. Bara så jävla onödigt snack att stå och prata om att det är kallt, för mycket snö, kollektivtrafiken är usel så fort det blir snö på backen. Urs orkar inte höra mer. Tror inte att folk i andra länder klagar och håller på lika mycket som vi, innerst inne så tror jag inte det. Men helt serriöst är det verkligen så hemskt med vintern?! är det inte mysigt med Snö, varmoboy, åka pulka, bygga snögubbar, gå promenader med massa kläder och bara pussas en massa med sin älskling?! är det så hemskt? Förstår inte att det kan vara så tillfredställande att klaga på vädret, vädret är som det är och det kan man inte göra något åt. Jag gillar vintern, samtidigt som den självklart kan ställa till problem, men det kan sommaren och värmen också göra. Man måste göra det bästa av situationen och bara njuta av var dag, hitta på en massa roligheter medans vi har snö.

Har inte bloggat på ett tag, har kännts konstigt, gillar att blogga. Även om man verkligen inte skriver ett dugg vettigt utan bara häver ur sig så är det skönt, kul på något vis. Helgen har vart bra. Mysigt att vara hemma hos pappa, och i Måndags sov jag hos Anna efter att ha jobbat några timmar, tog en fika på tisdagen sen tog jag och Martin bilen mot pappa, tog en timme längre tid än de brukar ta, åkte helt fel tid på dygnet, alla var ute, men vi fick hem våran älskade hårboll iaf :) så nu är allt som vanligt här ute igen, Leona som vaktar och jag som eldar på för fullt. Idag är jag Ledig och hemma :) börjar gilla dessa lediga dagar igen! idag är det tvätt och dammsuga som gäller, började med en promenad i morses med Leona, så härligt, hon älskar verkligen snön, men märks att det kommit väldigt mycket nu, endel snövallar hon knappt kan komma över. ser fett kul ut :P
Senare idag ska vi ta en promenad till Ulva kvarn, ta en sväng där, mysig promenad sträcka finns där, nu vågar man gå igenom kohagen iaf, på sommaren springer jag som en galning, om en av korna ser en så rusar dom mot en och jag blir skit rädd :P hahah. mycket mer händer inte här idag, men det räcker bra, för jag är Ledig :D ska drömma om lite inredning idag också, hittat min favorit butik!! så himla många ideér om hur vi ska ha det nu, så trött på att alla har typ likadan sängstomme som vi, byrå, mattor, prydnader, gillar inte ikea längre, blir arg, det är en bra och rolig affär, men eftersom de aldrig byter möbler utan har samma flera år i rad så har ju alla likadana möbler till sist, inte kul längre, men nu har jag hittat min stil som jag ska köra på. Nu blir det förvandling i det lilla huset :) kul.  ska lägga upp lite bilder senare idag, lite vinter bilder :D

Kommentarer
Sofie säger:

Vad är e för rolig inredningsaffär du hittat? Kan hålla med om att vissa ikea saker har verkligen ALLA... men de är ju billigt och funktionsdugligt..Men inte så kul i längden

2010-02-25 | 13:19:35
Pernilla säger:

Jag håller med om att det är lite väl mycket klagande på vädret. Visst längtar man till värmen mer och mer men vi är som sagt fortfarande i vintertider och vi kan inte göra något åt det :P

Kul med ny inredning! Jag är avis på er som har ett hus, jag vill också!!

Kram

2010-02-25 | 13:25:01
Bloggadress: http://www.onetaste.se
Hanna säger:

Men eller hur! Har velat skrika till alla att hååååll käääääften var glada att vi har en vit vinter, har vi inte det så klagas det på det men när vi väl har en vit härlig vinter så klagas det i allafall. När är folk nöjda? Slask kan alla få klaga på men fan inte snön!!! Vill inte att den ska försvinna! Dock skrek jag åt snön här om kvällen när jag och Cilla stod sent på kvällen och lagade staket och var tvungen att sätta fast nya handtag till hästhagen, det var pillrigt och utan vantar och inget gick bra och saker tappades i snön och fick letas fram, eltråden var gömd under snön och hade gått av. Och vi höll på att frysa ihjäl, från att ha svettats efter ridtur till att bli nerkyld i 23 minus... Då svor och skrek vi endel, men detvar befogat en sen tisdag kväll vid 11 snåret! ;)

2010-02-25 | 21:11:15
Bloggadress: http://lahija.blogg.se/
Dominicdagny säger:

Big tnks for interesting and useful site!

2011-03-28 | 01:29:07
Bloggadress: http://dominicdagny.blogbow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback