efter regnet kommer solsken.

efter att ha tvättat, diskat, skottat käkat lunch, och vart ute och dragit pulka med leona. så är det 1 timme kvar tills Martin kommer hem. Vad finns det nu att göra? Som vanligt när jag startar datorn så går jag in på mailen först i hopp om att ha fått ett roligt mail från något jobb som vill anställa mig. Men nej. Bara en massa skit mail med reklam eller facebook. så pissigt det känns då. Går in på platsbanken och kollar en runda.. inga nya jobb :( vad gör man nu då?

En dag kommer jag ha ett heltids veckojobb, en dag. kanske borde jag njuta av dessa dagar som jag är Ledig. Men jag kan inte. Jag måste ha en massa att göra annars spricker jag. Myror i brallan liksom, och det sorliga är att mina nära och kära får ta skit av det, jag går runt och surar, klagar, muttrar. Ja allt, ena stunden kan jag skratta andra gråta. Jag blir liksom inte trött när jag bara går hemma, jag blir seg, det gör mig sur! Om man hade levt förr så hade jag verkligen inte bangat att jobba som potatisplockare, men nej då, vi skaffar en maskinjävel som gör jobbet. Till sist kommer hamburgare och pommes serveras ur maskiner, man säger vad man vill ha och vips så kommer det lagom varmt ut ur en lucka.. de enda som kommer ha råd att leva är de som uppfinner dessa apparater. Så alltså om jag ska ha råd att shoppa, käka godis, festa, och roa mig så måste jag uppfinna något.. frågan är bara vad?

Nu ska jag sitta här och drömma om framtiden. ♥

Kommentarer
Pernilla säger:

Hihi, vad söt du är :)

Men jag förstår att det måste kännas jobbigt att bara gå hemma =S

2010-01-28 | 15:04:10
Bloggadress: http://www.onetaste.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback