Livet måste gå vidare.

Ibland måste man bara se frammåt, inte kolla bak utan bara fram. Jag orkar inte längre, känns så själviskt att bara fortsätta som om inget hänt. Men tyvärr så händer det en massa tråkigheter nu, lite överallt. Men mitt liv måste gå vidare, hur jobbigt det än är. Men jag måste hitta en väg ut ur min bubbla innan jag blir tokig. Bubbla av för lite jobb, för lite pengar. För mycket tid på resande fot och bara en massa tomma löften, börjar uppriktigt sagt bli riktigt trött på mitt liv som det är nu. Riktigt trött.

Igår var jag ledig, och den dagen tillbringades med min underbara Leona ute i naturen. Lite städning, övningskörning och tillsist muffinsbak. Martin drog med mig på Bio på kvällen för att pigga upp lite och det gick väldigt bra. 2012. Riktigt bra film. Onsdags bio is the shit. Nästan helt ensamma i salongen och det var nästan helt tyst. Underbart.
Idag tog jag mig i kragen och slängde in lite cvn hit och dit i staden. Hoppas hoppas. Drömde lite på åhlens om en massa nya fina grejjer till hemmet men inget sånt för min del förens körkortet är klart. Lunch med Linda på Cupido.. skit god sallad och en massa tjejsnack. Sen hem gång. Ikväll tar jag med mig Leona in till staden för en promenad där, längesen vi gick en runda på stan och nu har jag hittat lite mysiga parker man kan strosa omkring i. Nice. hoppas på en trött vovve sedan. I morgon är det några få timmars jobb. Likadant på Lördag.

Vill inget hällre än att vara hemma hos min familj nu.
Tänker på er där hemma
Kommentarer
Mysmongo säger:

Vet vad du menar! Men det kommer lossna. Försök att fokusera på det positiva även om det inte är lätt. Ditt jobb kanske inte är ditt drömjobb, men du har en inkomst. Försök att hitta något att se fram emot varje dag. Varje dag du jobbar skaffar du dig arbetserfarenhet som kommer gynna dig i framtiden, kanske på nästa jobb? Och man lär sig alltid något! Om inte annat vad du INTE vill jobba med i framtiden? =P



Många kramar! Måste ses snart!!

2010-01-14 | 19:48:09
Bloggadress: http://ekcaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback