tävling avklarad.

ingen ville ta min tid i Fredags, så det blev en väldigt lång dag för mig. Att först hetsa runt på jobbet  för att sen åka hem ta en snabb dusch, äta middag för att sen sätta mig i bilen för att åka hem till Hanna. Först när jag satt i bilen påväg till Hanna så tänkte jag "va fan gör jag" första gången jag kör bil långt till ett ställe där jag aldrig varit, klockan 22.30 och skit trött. Men resan gick bra, riktigt bra till och med, hittade rätt och somnade inte framför ratten :p Fick sova i ynka välbehövda 4 timmar innan klockan ringde på morgonen.. Helt otroligt, längesen jag gick upp klockan 5 på morgonen och Väldigt längesen jag bara sov i 4 timmar!!! Resan till Skogås gick också bra, då var det Hanna som satt bakom ratten.. Mycket hundar var där, kallt och blåsigt ingen toa.. så vi höll på att frysa ihjäl och kissa på oss. Men vi överlevde det med :)
Är väldigt stolt över Leona den dagen, trodde inte hon skulle sköta sig så bra som hon gjorde med tanke på att vi inte tränat med andra hundar sen skoltiden. Och träningstillfällena innan tävlingen var inte så många dom heller. Kammade iaf ihop 55.5 poäng, skit dåligt för er som inte kan lydnad, man ska iaf få 160 poäng, då ni!! men jag är nöjd med hennes och min debut för denna sommaren. Och nu laddar vi inför nästa tävling. Måste tävla många gånger nu i sommar så jag vänjer mig vid tävlingar, det är jag som sänker hennes motivation eftersom jag är så jävla närvös. Det är skönt att ha med Hanna som är lugnet själv, hon smittar lixom av sig lite på mig. Och sen är hon väldigt bra på hundträning och kan hjälpa en och ge tips, vilket behövs ibland :)

Hanna fick 163 poäng och därmed ett 1a pris!!! Grattis gumman! <3

Idag har vi tagit en promenad i lövsta spåret och bara myst runt.. så skönt ibland! i morgon är det jobb och på Tisdag är jag ledig och har planerat in lite lydnads träning i stan med störning :) och sen ni... jaa då händer det!!!



Kommentarer
Hanna säger:

Tack för en toppen dag Lynn! Kändes skönt att nu äntligen kommit ut! Så fort jag kommer hem får vi anmäla till nästa tävling! Tycker du var jätte duktig som kom ut på plan med ett leende både innan och efter! Rätt inställning har du och de är huvudsaken, du får tänka att nu kommer det bara gå bättre! :) Kram!

2010-05-10 | 11:01:14
Bloggadress: http://lahija.blogg.se/
mamma säger:

Hej Ängel!

Jättebra jobbat! Nu är det bara att fortsätta och se framåt mot nästa tävling. Jag kommer väl vara lika närvös och uppspelt som denna gången, men det är en härlig känsla :). Skulle så gärna vilja se er så vi får tajma det i sommar. Tummen upp för er och stor kram. Ha det bäst :). / mamma

2010-05-10 | 18:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback