21års dagen.

Igår blev jag hela 21år. Dagen som jag fruktat lite över var här, och det blev inte så jobbigt att fylla 21 som jag trott att det skulle bli. Vaknade till en otrolig höst dag, med väldigt kraftiga vindar. Trotts det tog jag med mig Leona på en 2timmars promenad, vi hade så himla mysigt. Hon var så söt när hon gick emot vinden och hela hon såg så liten och oskyldig ut. haha. Jag hade pluggat in Takida i öronen och då går promenaderna så mycket bättre. En otroligt bra start på morgonen. Tog bussen in till stan och parkade mig på arbetsförmedlingen för ett möte. Förstår inte varför vi var där, dom bara babblade på om samma sak som de sa det allra första mötet. Men men, jag var där, lyssnade och sen tog jag en runda på stan. Kikade på lite julklappar som ska inhandlas. Sen köpte jag ett scrapbooking set där man kan göra julkort! Så himla mys. Jätte nöjd med den. Så det ska jag sitta och pilla med idag :)

Strax efter 16 mötte jag upp Martin mitt "snöstormen" och vi satte oss på terassen för att avnjuta en underbar middag.

Fläskfilé med kantarellsås fick det bli för min del och Martin tog något nötkött och basilika kryddad bearnesås.


Efterätten var den minst lika god. Äppelpaj med grädde och chokladsås.

Mätta och belåtna gick vi över till bion för att se "due date" jätte rolig film vad det. Trodde dock att den skulle vara roligare men den var bra. Lite folk på tisdagsbion vilket är superskönt. Efter bion så tog vi bilen och försökte ta oss hem, sakta men säkert. Tog närmare 1 timme å komma hem. Det var inte ens plogat på motorvägen.  Men de gör så gott de kan.. var plogbilar ute lite överallt men som det snöade igår så är det svårt att hålla alla vägar snöfria. Vl hemma blev det paket öppning för mig, fick en underbar filt av Martin. Kan inte förstå hur han kom ihåg den filten. Såg den för jätte längesen och så sa jag att jag skulle velat haft en sån. Så roligt när man får något oväntat, som man vill ha men som man nästan glömt bort. Jag fick även en bok av Kajsa Ingermanson. Kanon bra författare så den platsat väldigt bra bland hennes andra böcker i min bokhylla :D Till sist fick jag en liten piller burk. hahaha så klockaren present. Men de pillrena skulle hjälpa mot allt, men de var beroendeframkallande så man får ta de med måtta. Och det lustiga var att det var små godisar i den... haha. lustig kurre!


Ut från fönstret från terrasen, fullt med snö som yr omkring.

Tillskillnad från nästan alla andra människor som var ute på stan igår så gillar jag snön. Tycker den är så himla mysig. Jag blir så lycklig och får verkligen fram barnasinnet igen. allt är vitt och fint och en massa fin belysning överallt. Alla är varmt klädda och myser runt bland skyltfönstrena.
Det var massor av folk jag mötte igår som verkligen klagade på snön, och jag förstår inte varför. Så onödigt. Alla vet att den kommer vaje år. Mycket eller lite, slask eller kramsnö.. men ändå allt de där förbannade gnället hos människor. Har de inget bättre för sig än å klaga på vädret. Finns väl annat man kan klaga på?! Vädret kan man inte göra något åt, det är som det är. Men man kan ändra lite på sig själv, ta på sig mer kläder. Bättre kläder.

Senare på kvällen tog vi ut Leona och hade en helmysig promenad med henne, hon blev verkligen överlycklig när hon fick se all snö som hade kommit. (På hennes senaste promenad var det ingen snö alls.) hon yrde omkring som en galning, sprang efter snöbollar, upptäckte att man kunde stå och kissa mitt i en snödriva!! hahah hon är för härlig!

Mina presenter ♥

Nu ska jag ta mig ner till tvättstugan, sen är det dags för att ta itu med julkorten :)
Tack för en underbar dag allihop!
Kommentarer
Pernilla säger:

Vilken toppendag du verkar haft igår, vad kul :)

Jag håller med dig om snön, det är hög mysfaktor!

2010-11-10 | 11:56:42
Bloggadress: http://www.onetaste.se/blogg
mamma säger:

Hej gumman! Jätte kul att du lagt upp så mycket fina bilder :). Det värkar vara en jätte fin restaurang dit får vi gå nästa gång jag kommer upp.

Din dag blev en hit förstår jag, jättekul för dej tösen :). Ha det bäst och hälsa Martin och krama Lonisen från mormor.

2010-11-10 | 13:10:47
Hanna säger:

Myspys kväll!! Kan inte annat än hålla med dig om snön, det är så underbart mysigt när de är helt vitt och fluffigt! Vi får väl slå ihop våra barnasinnen och njuta av snön!

2010-11-10 | 20:00:20
Bloggadress: http://lahija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback