en löpande tik och en drös med rådjur.

igår var en helmysig dag. Tog en rejälrunda med Leona i byn och sen åkte jag in till stan för att möta Linda och spendera lite tid på ett mysigt fik och bara prata :) Så mys, längesen det bara var vi två, och det måste verkligen bli bättring på det, så vi har planerat in en resa till Kista galleria nu i november. Ska bara låta pengarna trilla in först. Sen blev det att åka med martin hem, äta middag, städa, svärföräldrarna kom på fika, klockan blev 21 de åkte hem och så vips var klockan en bit över 22 och vi bestämmde oss för att gå till kojs. trött som en galning var jag och somnade ganska fort iaf!!

Idag blev det tyvärr sovmorgon, ingen som hälst motivation att gå upp tidigt när jag inte har något inplanerat under dagen. Men vaknade strax efter 9 och tog med mig Leona ut på en tur i skogen. Tanken var spåret men det var helt igen snöat så vi gick runt lite överallt och så hittade vi en stig rakt ut i skogen att börja traska på. mysig promenad, och leona sprang runt med en pinne hela tiden. Sen när jag slängde pinnen när vi gått klart nästan hela skogsrundan så tjoade jag till lite så leona skulle se att jag slängde pinnen hon gick å luktade någonstans.. Då slänger jag pinnen rakt emot en hel drös med rådjur som jag inte såg alls. De gömde sig så bra bland träden så jag missade dom helt och tydligen Leona också. Men när pinnen landade nära dom och leona sprang emot dom så fick de panik och började springa. Och jag lovar de va typ 10-15 stycken. Över allt hoppade det fram rådjur. Och jag var ca 10m ifrån dem leona ca 2m.. Så jag blev så chockad och i ren reflex så bara skriker jag till Leona NEJ; KOM HIT!!! högt så hela byn borde hört mig.. Och Leona gör en skit fin vändning och springer fram till mig i stället för att springa efter de roliga rådjuren.. Det är inte ofta det händet. Inte när det är så nära rådjuren så jag känner mig gnaska bra nu alltså :P Att leona tycker att jag är roligare än dom :P tiihii 

Ikväll händer inte så mycket, blir nog ganska ensamt om ja gissar rätt så ska Martin till Garaget och jag blir nog hemma. I morgon kommer tjejerna Emelia och Tilde hit för lite käk och vin. blir spännande :P klockan 18 och då blir Martin i garaget då också :/ får väl umgås med honom på Söndag.. :P

Kommentarer
Hanna säger:

Härligt med en sån inkallning redan på morgonen :) Vi var också ut i morse i spöregn på långpromenad, men man känner sig så välförtjänt av en god frukost då så de känns bra endå! Vi var ute typm 1,5h och var geeeenom blöt! Vilket liv man har.. Haha

2010-11-12 | 12:57:17
Bloggadress: http://lahija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback