upp ryckning.

Vaknade klockan 8idag.. 1timmes framsteg alltså. Har en förmåga att trycka på tok för många gånger på snoozeknappen som resulterar i - Förstörd dag.
Igår bekämmpade jag det mesta av vårat tvätt berg. Det mästa vilket innebar att jag inte hann tvätta allt, som fick reaktionen "Jag har inga rena strumpor kvar, tror jag.." av min kära Sambo. Jamen tack då.. tänkte jag. De är väl bara å ta sig till tvättstugan igen.. Det är dock väldigt skönt när det är klart. Allt är rent och tvätt korgen är tom!
Under tvätt timmarna som gick så satt jag sammtidigt och pillade med lite Julkort. Blev klart med ett som jag blev jätte nöjd med. Så kul att sitta och pilla med något annat än datorn :P
Några korta svängar ut med Leona blev det igår också. Hade ingen som helst lust för en långpromenad så då får det bli många korta.
Så idag ska jag plugga in Takida i öronen igen och bege mig ut i kylan för en redig promenad, som både Leona och jag behöver. Sen blir det en sväng till stan för en mysig fika med Linda. Sen hem med Martin vid 16 snåret, slänga ihop en hallonpaj sen fika med svärföräldrarna. Sen det jobbigaste som finns är att vi har en halv princesstårta i kylen, och 2 super goda kakor kvar här hemma. Och snart spyr jag rätt ut om jag hör någon säga fika igen. Inte kul att slänga en halvprincess tårta men den kommer heller inte räcka till svärföräldrarna. Och bjuda på för lite, det gör jag inte. Alla ska bli mätta och nöjda! Så som ni ser så måste jag ta en ordentlig tur med Leona idag (eller ska jag skriva med mig?) Känns som att jag går upp två kilo varje gång jag tänker på fika.. urk.

Ska iaf bli mysigt att träffa Linda och snacka en massa girltalk. i love it.


Leona drägglar som en tok när vi är ute. Hon vill ha mat mat mat och lite mat igen. Enda hon tänker på. Luktar och kissar överallt på promenaden. - oh yes. Hon löper. Så lite mat för henne, och mycket motion. Det är bara så fruktansvärt irriterande att hon bor framför garderoben (där maten är) hela dagarna. Ill blänger på en när man går förbi, som att.. host host, har du inte glömt något?!
Blä för sånt beteende. Det kommer hon inte långt på. Så numera bor vi i en kompostgallers delad lägenhet. Leona får inte vara i gästrummet, eller vardagsrummet. och inte heller sovrummet när vi inte är hemma! phu..
jaja.. 2 veckor kvar nu sen är det 6 månader till nästa omgång.

Kommentarer
★Fam. Bus★ säger:

Tack så mycket :)

Nu är de uppdaterat med mera bilder!



Jaaa, mycket mys o svante är jätte gullig mot sin syster! hihi



Kram o tack för kommentar!

2010-11-12 | 12:06:11
Bloggadress: http://familjen-bus.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback