frusen..

nu har jag gått och blivit förkyld, så himla tråkigt. fryser och svettas om vart annat, så ikväll blir dett att kurera sig i soffan med lite gottans och bara ta det lungt hela dagen. Dock så måste jag ut i det väldigt blåsiga vädret med hundarna ibland. Men det är inte så farligt kallt ändå, 10 grader ute, och inte så jätte kalla vindar utan helt ok, men ibland så blåser det på bra.
Jag är själv hela dagen idag, ända till läggdags, då kommer Martin hem. efter jobbet ska han iväg och fixa med mustangen, och jag var inte så sugen på att stå ute hela dagen så jag blir hemma. I kväll blir det dessutom tidigt i säng för min del, ska upp klockan 5 i morgon och hämta Petra.. Får väl se hur det gå nu när jag gått upp närmare 9 på morgonen de senaste dagarna..

Igår vart vi till Brukshundklubben, Leona och jag var väl inte helt sams, har tjurat på varandra hela dagen igår, hon ville inte alls lyssna på mig och jag blir sur. Så hade inte så höga förväntningar på träningstävlingen. Och det var nog tur det för annars hade jag blivit ledsen, gick inte sådär super bra, Hon var stissig, stressad och överglad därför 2poäng mindre än vanligt på tandvisningen. Lade sig inte på läggande undergång, samma med ställande, satte  sig lite snett på inkallningen därför 2poäng mindre där med. Slog i benet när hon gjorde hopp över hinder 2poäng mindre där med, Men Linförigheten var hur fin som hellst.. helt underbar hon gick vid min sida helatiden, blev lite seg ibland men då ökade jag försiktigt farten och hon va på det igen. Kollade på mig nästan hela tiden. Jätte fint tjejen!! 8poäng fick vi där och det är jag super nöjd med :D stolt matte som ser lite hopp på tävlingen i Tierp :P Jag ska bara komma ihåg att säga rätt komando ord då också bara. Igår sa jag Hit- istället för hoppa på hopp över hinder.  Likaså Stanna - när jag skulle säga stå på ställande under gång. piss! men men.. träna träna!

Känns så skönt att jag har börjat komma igång med hunderiet nu igen, vet att jag ofta tjatar om det men jag är så glad! Så stolt över min lilla vovve, och så kul att jag lärt känna Jenni som ska hjälpa mig med lydnaden på de håll där vi kört fasst! Vi ska även försöka ge oss ut och köra lite vilt spår snart innan snön kommer, kul!

Nu ska jag leta lite jobb och sen laga lunch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback