ny väg att gå.

Jag försöker att resa på mig från gårdagen, men det gör ont, det svide på något konstigt sätt i bröstet så just nu passar det kanon att träffa lite gamla kompisar och ta några glasvin med Sandra.. Så i Em blir det en "Sväng" till Enköping för att donkenmysa med gamla jobbarkompisar och sen troligen hem till Sandra, ska bara få klartäcken att jag kan komma dit ;)

Mötet å AF gick bra igår, nervös var jag. Urs gillar det inte alls. Men som sagt det gick bra och jag fick välja ut en coach som ska hjälpa mig i mitt jobb sökande och i slutet av november så kommer jag få erbjudande om olika utbildningar att gå som leder till jobb, det får de som varit "långtidsarbetslösa" (alltså 3månader). Så vi får väl se vart allt detta leder. Ska dock börja tjuvstarta med uppgiftrna så att det är klart tills vi ses igen. Nästa möte är om 14dagar..

Sen åkte jag till Bk och tränade lite. Leona hade lite mycket spring i benen så det blev bara ställande träning och lite linförighet. Sen tog jag även ut Bästa lite, och körde agillity. Skit kul var det, hon är duktig den lilla snärtan :) Skällde ingenting på de andra hundarna när jag tog ut henne ur bilen!! Leona däremot satte sig och bajsade på sin boll, hur ska man tolka det? Ja jag slängde det iaf, och så får jag väl köpa en ny åt henne.. det var väl det hon ville ha fram med den handlingen ;) Släppte hundarna i lekhagen innan vi åkte hem så de fick springa av sig lite. Ja men vips så började dom bråka då så jag fick ryta till riktgit ordentligt så de slutade, jäkla surpuppor. Nu kan jag med säkerhet säga att löpet är nära, annars hade Leona inte bråkat med Bärta.. det gick iaf bra, låter ju värre än vad det är :)
Påväg hem så mötte jag både en poliskontroll och några rådjur vid vägkanten, strax därefter möter jag en bil som gasar på lite extra på raksträckan så jag blinkar några gånger med ljuset för att varna honom att det dels är poliser runt hörnet och att det nyss var rådjur på vägen, så gör man tycker jag. Det har jag växt upp med iaf, nere i Skövde.. Men han blev sur.. blinkade till med ljuset och sen blängde han som en galning.. Ja han får väl skylla sig själv då om han inte kan tänka efter varför den mötande bilden blinkar lite.. Martin gav mig förslaget att sätta på varningsblinkersen nästa gång. Då varnar man ju för något iaf.. Så ja det får jag väl göra då.

Ja Bärta ska bo här hos oss nu fram till Söndag. Höll på att bli galen  natt då hon låg och slickade sig över allt hela tiden.. shit kunde inte sova så det slutade med att Martin stängde in henne i data rummet.. Fasen måste vara en tvångstanke hon har att tvätta hela kroppen innan sängdags.. Jag vill ha tyst och mörkt när jag ska sova!!!

Fjärta Bärta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback