Careless Whisper

Sjukt konstiga drömmar de senaste nätterna. Kan inte förstå. Inte alls sammanhängande. Men det är väl så i drömmarnas värld. Hittade en artikel på jobbet som handlade om sömn, ganska bra faktiskt. Så jag tänkte testa tipsen nu ett tag framöver. De handlar om att man ska bli pigg på morgonen, att man ska gå upp diekt osv. Första försöket var idag, Vaknar av larmet. Sträcker på mig. Tänder lampan, och sen händer något... jag är vaken fast jag sover. skit skumm känsla verkligen. Hahah. Men jag somnade om, fast jag drömde att jag var vaken och fortsatte liksom upp ur sängen, gjorde mig i ordning osv. Men sen när Martin ringde och skulle väcka mig så upptäckte jag att jag hade somnat. Sjukt konstig känsla.
Men uppe ur sängen och klar är jag nu, massvis på g nu idag och de känns som att de kanske finns lite hopp för mig ändå ;) Mycket planer och tankar som springer runt i planeten hjärnan. Ska bara sätta planerna i rull, ringa några samtal och sen så är de bara att tuta och köra. Funderar bara på om jag verkligen vågar det.

I vissa sammanhang känner jag mig sjukt gammal, jag får liksom panik över att jag är 21år och inte har någon fast tjänst, hus osv..
Men i andra sammanhang känner jag mig så liten.. 21år kära nån!! ingen ålder alls, hela livet framför mig, kanske ska vänta med att ta det stora steget fram..

Jag tror att de bästa vi kan göra är att släppa taget. Våga leva. Våga chansa. Vi klarar att resa oss efter att vi ramlat omkull.. Även fast det ibland är sjukt tungt. Så klarar vi det. Så nu ska jag putta fart på mina planer.



På återseende..  ♥
Kommentarer
Mamma säger:

Bra tänk gumman :). Enda skillnaden när man tar sig upp efter man trillat är att man är starkare och en erfarehet rikare :). Var rädd om dej. Kram <3 <3

2011-04-05 | 16:45:18
Pernilla säger:

Berätta om dina planer! Nu blir jag nyfiken :P

2011-04-05 | 19:28:15
Bloggadress: http://www.onetaste.se/blogg
Anna säger:

Låter bra! Lev och lär du vet :)

2011-04-05 | 22:43:59
Bloggadress: http://annispannis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback