Freja är hemma!

Igår var det äntligen dags för att hämta Freja. Anlände till Kenneln strax efter 13 och en ny badad Freja intog sin possition i min famn. Kära nån.. lika underbar som jag kom ihåg henne. Efter en massa pappers skrivande osv fick vi väldigt mycket lyckönskningar av Uppfödarna. Helt underbara är dom och jag känner verkligen att jag har deras stöd. Första mötet mellan Leona och Freja gick ungefär som förväntat. Leona mer eller mindre ignorerade Freja och Freja tyckte Leona var en läskig typ, dock väldigt spännande. Bilresan gick väldigt bra, Leona brydde sig inte alls om Freja som mer eller mindre sov hela vägen hem. Ett och annat kiss stopp blev det, men inga olyckor i bilen!

Efter många timmar i bilen var vi äntligen hemma och det blev sängen direkt, helt slut var vi och jag bäddade för mig och Freja i gästrummet så vi inte skulle störa Martin under natten som ska jobba idag. Natten gick också väldigt bra, lite pip i början men sov nästan hela natten, en rastning runt 03 tiden och inget kiss inne. Idag har det dock blivit 2 olyckor inomhus, men hon är ju bara 8veckor, inte så konstigt att det kommer lite då och då. Annars visar hon bra när hon börjar bli nödig. Hon blir otålig och rusar runt och piper lite.. då är det bara fort fort ut!! hihi. 

Hittills verkar det som att Freja är en väldigt snäll valp. Hon är lugn men ändå full med bus. Hon håller sten koll på Leona och vill gärna retas med henne lite hela tiden. Leona är dock inte helt förtjust i henne, hon gillar inte riktigt att dela med sig av leksaker osv. Men det är bara att vänja sig och jag tror att hon kommer göra det så småningom när hon förstår att Freja kommer bo här. Freja påminner väldigt mycket om Leona när Leona var valp. Orädd, nyfiken och en enorm kärlek till mat. Haha.. Dom är för härliga!

Just nu svävar jag på moln, är så himla lycklig ♥

Kommentarer
Anna säger:

Åhh vad mysigt :)

2011-08-24 | 22:27:54
Bloggadress: http://annispannis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback