Det börjar närma sig.

Med riktiga storm steg tar vi oss närmare och närmare slutet av detta året och början på nästa. Detta året ska jag inleda nästa år med dunder och schabrak. Det ska bli ett jävla gung och alla ska ha de nice, inge tjaffs ingen som blir sur. Och det känns så jäkla bra! Jag tror att beroende på hur man inleder året så kommer det bli så. Det tror jag.

Igår kom Mange och Linda förbi på lite middag och dryck. Spelade alfapet och jag stupade i ett rejält magplask. Men någon måste väll göra det också.. :/ Det blev tidig hemgång för dom, och jag och martin fortsatte spela lite spel. Vi körde igenom alla sanningkorten i våghals.. hihi.. mysig kväll var det! Martin försvann tidigt i morse på fiske och för min del står hundarna på schemat idag.. snön har landat i den lilla byn och jag är nog mer lycklig än barnen. Jag vill bara vara ute! Freja är en kopia av Leona och älskar allt som hon gör. Snön är alltså något av det bästa! Det känns verkligen som att Freja börjar landa här nu, hon börjar förstå vad vi menar, hon börjar acceptera regler, hon känns lite mer som en hund nu. Inte bara valp. Och det känns skönt. Hundarna har tytt sig mycket mer till Martin nu det senaste. De lyssnar bra mycket bättre på honom och känner att han är ledaren över hela gruppen. Förstår inte hur han kan vara lugn hela tiden. Han är som en filbunke.. blir inte ens irriterad på dom när dom är som värst. Man märker verkligen skillnad. I vanliga fall är han alltid borta om dagarna och hundarna får liksom inget grepp om honom.. eller vad man ska kalla det. De tappar komunikationen. Nu när jag jobbar nästan varje dag och varit borta nästan helatiden har hundarna och jag tappat en hel del.. Men det är bara att nöta på.. Nu är jag hemma mycket mer och har mer tid för dom.

Elisa fick hem sin lille plutt i Fredags.. får se om hon kan komma hit och hämta mig idag så jag får se honom. Och deras nya hus! Han va så förbaskat söt när han var liten bebis men nu ska han ha växt på sig lite säger hon. Så kameran får väl följa med då!

Ikväll drar jag iväg på styrelsemöte och adventsfika hos Anna. Mys!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback