Hissar och dissar

Hissar: 1. Freja.. min underbara Freja. Denna hunden blir bara mer och mer hund för varje dag. Vi börjar förstå varandra så mycket bättre och har börjat lära känna varandras kroppspråk. Jag blir så lycklig när hon sköter sig så fint som hon gjorde idag när hon fick träffa Elisas Ozzy (cane corso valp) för första gången, Hon ville ju på honom, brottas och busa för fullt men lite fick vara lagom enligt matte och hon lyssnade väldigt fint på det. Istället för att brottas rusade hon runt i full galopp i skogen och nöjde sig med att bli jagad av lilleman. 2. Jag och Martin firar idag hela 6år.. hjälp vad tiden har gått fort. Men inte en enda dag ångrar jag. Blir så lycklig när jag ser min fina man ♥ 3. Lucia i morgon, vilket innebär att jag kommer ha glitter i håret på jobbet och sjunga lucia sånger hela dagen lång. 4. Ungerbara julgodis! 5. Min fina Leona som är så lätt att ha och göra med. Anpassar sig till allt och gör mig så lycklig med sina fina bruna ögon.

Dissar: 1. Det är så förbaskat halt ute så man går som en pingvin. Vart är snön.. Var är den??! 2. Äter mat och godis tills jag mår illa, hör väl juletider till?! 3. Frejas enorma intresse till inredning börjar gå mig på nerverna. Att bita sönder hundsängen är en sak.. men listerna får hon ge fan i. Dom är nu insmorda i ättika.. får väl se vad hon hittar på nu när hon inte vill bita på dom. 4. Skatteverkets telefon köer.. jag orkar liksom inte. Skickade in deklarationen försent och fick en ny hem.. den har inte kommit in i tid den heller så ringde dom. Satt i telekö i 20min då börjar de tuta upptaget och sen bryts det.. nu säger dom att handläggarna är upptagna. Hatar telefonköer som kostar galet mycket pengar och tar galet lång tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback