Julbord.

Återigen Måndag och snart Julafton. Kära nån vad dagarna springer på. Helgen har varit oförskämt bra. Jobb fredag kväll och sedan mys vid tv med tjejerna framför Svenska hjältar galan. Mot små timmarna blev det en sväng in till stan för att hämta mannen som befunnit sig på julbord och annat bus med jobbet. I lördags hade han sovmorgon och jag fortsatte med hans julklapp, efter paketinslagning och städ blev det en sväng in i duschen och sen iväg till Tierp för att äta på Brorsans restaurang. Film mys på kvällen medan snön öste ner utanför. Igår blev det en långpromenad med hundarna i spåret. Även Leona fick springa av sig lite medan Freja gick i koppel (ifall Leona skullle sticka) Det var en högljud schäfer vi hade i kopplet då, jag och Martin gick runt och skämtade om ifall någon skulle se oss och vad de skulle tro att vi höll på med när vi hade en liten skrikandes och en stor som sträkte på benen.. just då, kommer en joggare! haha.. Det såg ut som allt annat än hundträning, men tro det eller ej. Det handlade inte om något annat än hundträning. Freja fick springa lös sen när hon hade lugnat ner sig, och det gjorde hon!!! haha.

senare frammåt eftermiddagen drog vi iväg till svärpäronen där hundarna fick springa av sig tillsammans lite innan vi begav oss in till staden för julbord med resten utav släkten! Underbart julbord även fastän det inte var så stort och så mycket olika sorter som endel kan ha på sitt julbord så var det alldeles perfekt. Alla hamnade i matkoma men fortsatte ändå att äta av de underbara tryfflarna som det bjöds på!!! Dom var sjukt goda. Martins kusins fru satt med vid bordet och när jag tog min 3e tryffel sa hon förvånat "ska du ha den också?!" då skrattade Sofi Martins syster som också satt med oss och sa "Lynn kan äta hur mycket godis som helst" haha mjoo måste tyvärr säga att jag tror att det stämmer. Speciellt när det är något som bara smälter i munnen, då tar jag gärna en eller två extra även när det inte får plats i magen!

Kanon helg verkligen. Jag och mannen fick mycket tid för oss själva, vilket inte hör till vanligheterna. Men det är galet mysigt när det blir så! Hundarna har haft det bra och Freja, precis som Leona bara ÄLSKAR snön. Nu bär det av mot jobbet, idag gick jag upp tidigt för att hålla tummarna på att de skulle ringa mig! (Känner mitt jobb jag ;) )
Kommentarer
Sofie säger:

ja BC kan jag faktiskt köpa, för det finns ju likheter ändå! Men tollare, come on!! :P inte ens färgen stämmer ju!



haha flat?? det ser jag inga likheter med! Däremot lapsk vallhund kan jag nog liiiiite köpa, fast att Leona är väl rätt hög? Så det är inget jag skulle gissa på direkt, men kan förstå att folk ser lite likheter ;)

Så roande med folk som börjar predika om ens ras fast dom knappt träffat en själva :P

2011-12-19 | 11:41:40
Bloggadress: http://sofiekans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback