Hundar i sängen.

En gammal jobbarkompis till mig skrev på FB att hennes hund gärna vill upp i sängen och att det är svårt att alltid, gång på gång säga nej. Snart fylls det på med väldigt mycket komentarer om fördelar och nackdelar med att ha hunden i sängen. Och folk som blir arga på varandra för att de inte tycker samma och försöker övertala varandra till att göra som de gör.
Mina hundar får inte vara i sängen eller i soffan. Näst intill aldrig. När Leona var själv fick hon få upp i sängen samma dagar som vi ändå skulle byta sängkläder. Men eftersom vi har 2 hundar nu så är det ingar hundar i sängen och därmed BASTA! Jag tycker det är äckligt med hundar i sängen. Hundhår, grus, tassavtryck, lera, fästingar på sommaren. Äh de klarar jag mig utan! (tipset jag fick då är att jag faktiskt kan byta säng kläder) ah men give me a break. Vad finns det för anledningar till att ha en hund i soffan/ sängen?! Bara för att det ska tillfredställa våra behov? Bara för att vi ska sitta bekvämt när vi myser med hundarna?
Varför kan inte vi sätta oss på golvet och mys med hundarna för?! jobbigt? hårt för rumpan?

En liten tanke som slår mig när folk säger att de har hundar i sängen. Du har varit ute på krogen.. hittat en riktig charmör som följer med hem.. man är påväg och ska entra sängen och lyfter på täcket för att krypa ner. Hundhåret puffar upp och det är gruskorn i sängen.. Men lägger sig och myser till det lite, då kliver det upp en hund mitt i akten och joo den får vara där. Morgonen efter när det är dags att gå upp så är killen tjock i halsen och andningen.. (Han är pollen allergiker) och inte nog med det, när han ska klä på sig kallsongerna upptäcker han till sin fasa att han har en fästing under pungen!. Mysigt. Kommer ni fortsätta träffas? -NEJ. Du är dömd till ett liv i ensamhet med dina hundar, du kommer bli den där kvinnan som inte fått sig ett nyp på flera år och därför är irriterad på allt och alla, kvarterets barn kommer kalla dig för grinkärringen eller tom bitterfittan.. men lugn , du har ju iaf dina hundar du kan mysa med!

Ursäkta.. men det är ungefär så jag tänker. Vad har ni för tankar om att ha hunden i sängen? (nu kommer ni väl inte våga skriva något emot mig eftersom jag öste på så men jag anser att alla får tycka och göra som dom vill! Jag kommer inte hata er, men jag sover nog inte i eran säng!)


Kommentarer
Sofie säger:

Sängen är big NONO! soffan kan väl gå an, men på mina villkor, vill inte att dom ligger där jämt, men nångång ibland kan dom få komma upp o mysa. när jag BER dom..! Har skinnsoffa så går lätt att dammsuga/torka av.. Men visst blir de revor o fult om man har dom jämt.. Men våra hundar har mycket egna liggplatser så tycker inte de minsta synd om dom! Zacke fick sova i sängen ibland, men samma där, när jag bad honom komma upp!

2011-12-14 | 11:44:10
Hanna säger:

Generellt får inte mina hundar vara i sovrummet alls för jag vill ha rent på golvet och i sovrummet! Men ibland får dom komma upp och mysa vissa nätter när jag är rädd och behöver dom, utan problem, men pedant med säng och hur allt ska ligga byts det lakan ibland för ofta, å Lynn du har sovit i min säng'

2011-12-14 | 18:10:10
Bloggadress: http://hijateja.blogg.se/
Åsa säger:

Innan Linus kom till världen så sov vovvarna i våran säng men inte längre. Tycker oxå att det mest är äckligt precis som du säger med all skit de har på sig:) Och vi ligger faktiskt med dom på golvet ibland för de får inte ligga i soffan hleller.

Kram!!

2011-12-15 | 08:19:29
Bloggadress: http://eklund84.blogg.se/
lynn säger:

ja.. jag ligger mycket hellre på golvet och kramas än i min säng. Leona hoppar upp i säng och soffa om vi inte är hemma och hon har möjlighet. Testade oss också i början när Freja kom hem till oss. Men nope. Sen beror det på. Hemma hos mamma får de vara i soffan för hon godkänner det. Och det vet dom men hemma hos min pappa skulle de aldrig ens få för sig att lägga upp en tass ens. Men det är svårt. Jaa hanna jag har sovit i din säng.. och de gånger hundarna har varit med i sängen har inte varit s¨å trevliga nätter ;) hahaha men ganska roliga minnen :P

2011-12-15 | 08:44:51
Bloggadress: http://www,wisewords.blogg.se/
Anna säger:

Älskar det du skriver!

Sitter gärna nedanför soffan med en kudde under rumpan och gosar med hundarna! Sägen är tvär nej! Kommer bli säkerligen sååå frestande nu när valpen kommer men NEJ NEJ NEJ jag vet vilket helvete det blir om man låtit dom göra så när dom är små och söta. inte lika sött när 10kg har blivit 35-40kg.

Sommrarna en massa fästingar vårar och hösten en j*&%la massa hundhår... räcker med att man måste damsuga boendet varjedag vill inte behöva tvätta sängkläder varje dag oxå..... smutts grus lera mmmm va gosigt eller inte. Våga säga nej till hundar i säng och soffa!! ner och mys med dem på "hundnivå" !!!!

2011-12-15 | 15:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback