glasögon dagar.

Idag blev det glasögon för mig. En hel jobbdag med glasögon.. det var inte igår kan jag lova, och jag är lagom snurrig i huvudet nu. Linserna hade på något konstigt vänster gått sönder i morse när de skulle i. Så vad gör man inte. Ut i allmänheten med glasögon på näsan.. urs, en mardröm för mig som levt med glasögon ända sedan barnsben.. trotts att man får höra kommentarer om att man passar i det och att de är snygga så nääe ja vet inte. Jag känner mig nästan naken med glasögon. Känns som att alla stirrar osv osv.. skit fjantigt jag vet.

I
dag har det varit jobb på schemat. Hel lugn dag på jobbet, har nästan räknat ner minutrarna tills man går hem. Fruktansvärt tråkigt sånt där. En possitiv grej var att jag lärde känna massagestolen som står inklämd i ett rum. Så det blev 15minuters massage.. så fruktansvärt skönt! Gjorde så jä*la ont emellanåt men jäklar vad skönt det var efter. Känner mig som en spagetti i kroppen. Vi har helt klart blivit kompisar ;)

På tal om kompisar så drogs mina tankar igår till mina kompisar. En ganska lustig tanke som slog mig då var vad olika mina kompisar är mig. De som jag är nära vän med liksom.. Umgås ganska mycket med. På ett sätt är de alla lika. Snälla, roliga, och intressanta på något vis. Nu är det bra om ni som läser känner mig för då förstår ni lite bättre vad jag menar. Ta till exempel Pernilla: Vi umgick väldigt mycket under gymnasie tiden, hon var verkligen min BFF som man säger nu för tiden. Verkligen en jätte härlig tjej, som hade kontroll på sitt liv.. innan lilla jag kom ;) Hon var den nyttigaste männskliga varelse jag träffat.. någonsin Och då överdriver jag nog inte. Hon åt bra mat, nästan aldrig godis, om hon åt det så var det väldigt sällan. Upp tidigt på morgonen. Tränade osv. När vi träffades så lyckades jag olyckligt vis dra ner Pernilla i godisträsket. Som tur är så är Pillan en väldigt stark kvinna och åt endast godis i måttliga mängder! till skillnad från mig som gärna goffar i sig allt med överdrivet mycket socker i! Till utbyte mot godisträsket så fick Pernilla med mig på olika aktiviteter, ja.. hör och häpna. Hon fick mig bla att cykla fram och tillbaka till Deje (9km kommer ej ihåg om de var ToR eller enkel resa- långt var det iaf.) mitt i vintern.. dåligt plogad cykelväg hela vägen.. hem kom en slut Lynn med frusen cola och stelfrusna godisar.. var det värt det?- om det var!! Lätt den roligaste cykelturen någonsin! Hon har även lyckats dra med mig på spinning.. något jag aldrig mera gör om. Kunde knappt stå på benen efteråt.. trotts det så lyckades hon dra med mig ytterligare en gång till. Hon fick med mig till dans grejimoj.. skulle gärna göra om det igen. Det var super bra träning med riktigt roliga minnen! Inte alls ett mördar pass som alla andra träningar med henne ;P

Till en annan kompis, Hanna: En männsika som jag kommit närmare nu.. efter 3års kännedom har vi nu börjat umgås. Något jag inte lär ångra i första taget. Hanna är av en speciell ras. Tror verkligen inte att det finns många människor som är som henne.. hon vaknar alltid tidigt, oavsett när hon går och lägger sig så är hon uppe tidigt på morgonen. Hon har världens jobbigaste väckarklocka.. förstår inte hur en människa kan vakna till det ljudet och vara på gott humör! För det är hon.. alltid på gott humör,Självklart har denna kvinnan också ett himla temprament. Men endast om det behövs. Ända från morgon till kväll har denna kvinnan eld i baken. Full fart frammåt. Jobb, hund, häst, hus, vänner, vin alltså.. jag är snurrig redan. Förstår inte hur hon orkar! Hanna är som en duracellkanin, bara det att hennes batteri tycks aldrig ta slut. Hanna har efter mycket tjat fått ut mig på tävlingsbanan igen, vilket känns underbart! Hon hjälper alltid till när jag har något jag behöver hjälp med även om det gäller hund eller privat så finns hon där. Hon försker fortfarande lura upp mig på en av sina hästar, tack och lov så har hon inte lyckats ännu. Dock har jag faktiskt varit inne i boxarna, kamma och grejat.. och  hör och häpna gått bakom dessa monster stora hästar..!

Det jag vill komma till är att Detta är mina vänner. Helt olika mig, med krut i brallan, morgon pigga och allerta. Jag förstår inte att en människa som jag= Älskar att sova, är en segis, tidsoptimist, osv osv.. haft/har sånna här vänner. Helt otroligt. Så fruktansvärt skönt att ha er som vänner! Ni är mina förebilder, verkligen. När jag sitter hemma och slöar så brukar jag tänka det ibland.. Undra hur mycket Hanna fått gjort idag. Och då tänker jag att jag inte ska vara sämre så då blir det lite fart i benen och jag får något vettigt gjort iaf. När jag tänker att " I morgon ska jag träna/motionera" då tänker jag tillbaka till tiden med Pernilla och att det är nog lika bra att ta tag i den där träningen för jag mådde så jäkla bra efter.. När träningsvärken lagt sig. Jag älskar att ha sånna här vänner! För även om vi inte umgås just nu så får ni ändå ordning på mig. Jag blir eggad, ja får energi.. och det känns så bra! 

Och det här är inget pladder om att jag vill bli dom. För det vill jag inte. Jag är väldigt nöjd med mig själv, men alla har en förebild, någon "storasyster" som man kan se upp till. Jag vill vara mig själv, som har så härliga vänner runt mig. ♥

En stor kram till alla mina vänner där ute!!

Kommentarer
Anna säger:

Bra skrivet :) ska hädanefter också börja tänka som du.. "undrar hur mycket Hanna har fått gjort idag" hihi kan tänka mig det motiverar

2011-02-21 | 01:03:10
Bloggadress: http://annispannis.se
Lynn säger:

Anna: om det gör!! hahaha

2011-02-21 | 16:29:04
Bloggadress: http://wisewords.blogg.se/
Hanna säger:

Du är väl för go!! Gullisen! ;) Haha. Det var roligt att ni har mig som lockbete att göra något vettigt ;)

2011-02-21 | 20:12:00
Bloggadress: http://lahija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback