grisen gal i granens topp

Lediga dag. Ensamma dag.

Vaknade av ett herrans massa borrande. Kändes som att någon borrade rakt in i hjärnan på mig. Leona kröp närmare och närmare sängen. Förstår inte varför hon blivit så jäkla rädd för borrande och dylikt. Svansen mellan benen så svassar hon efter mig, helst gärna på mig, fruktansvärt jobbigt att hon inte kan förstå vad jag menar när jag säger att det inte är någon fara. Kollade till på klockan en snabbis 07.20 - kära nån. Är detta verkligen tillåtet? Att folk börjar jobba den tiden är en sak men att de väcker hela huset med sitt jäkla borrande kan väl inte bara vara okej?!

Övervägde lite snabbt om jag skulle gå upp eller inte, men valde att vända mig om och somna igen. Vaknade av gassande solsken, klockan stog på närmare 10 snåret, och borrandet hade inte upphört. Slängde mig snabbt som attan upp ur sängen fixade till mig och ut på en riktigt härlig promenad med Leona vid simbadet. Inga bilder blev det, vilket var synd. Är så himla vackert där. Leona var nöjd och jag var genom frusen, termometern stog på -16 grader. Ovant. Längesen det var så kallt här nu. Men ska bli mildare till helgen, och det hoppas vi på. Då blir det lackering av motorutrymmet på bilen :)

Idag borde jag göra en massa grejer hela dagen. Ta bot allt julpynt står högt på listan, sen ska jag försöka få tag i en tvättid så man blir av med berget. När det är klart är väl klockan kvällen och jag förväntar mig bra tv och gott att äta. Hur det blir med den saken får vi väl se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback