penga år?! :O

Funderar på om jag ska sattsa stenhårt på att jobba så mycket jag bara orkar detta året. Vore skönt att kunna bygga upp en rejäl buffert för framtida ändamål. Men om det ska funka så måste jag börja snåla, och det är jag inge vidare bra på :/  Men det vore skönt om man kunde snåla på vardagen och göra något kul när man är Ledig.. En bra idé ska bara försöka komma på hur jag ska kunna hålla den.. Tips välkomnas ;)

På Fredag ska jag göra mitt Deligerings prov, om jag klarar det så får jag börja jobba på Hemtjänsten också, vilket kommer innebära ungeför dubbelt så många timmar än vad jag har nu. Det är bra, och det ska bli kul att ha lite olika jobb. Ska även försöka få tag i ett tredje jobb, men denna gången ska jag följa min vän Hannas råd och ringa lite förskolor här i krokarna och se om de behöver hjälp. Det var på sätt och vis tack vare Hanna som jag fick detta jobbet, hon är bra på att poscha på människor när det behövs

I morgon blir det jobb igen. Så får vi hoppas att det blir något pass i helgen också och massor av pass nästa vecka. Svårt när man är vikarie, har inget schema direkt att gå efter..

Snart kommer Jenni hem från sitt jobb och då ska vi ut på en långpromenad med hundarna. Sen ska jag begrava mig en stund i soffan och äta kex och olika ostar med min Sambo.. mumma.
Kommentarer
Hanna säger:

Du är duktig Lynn! Egentligen skulle jag säga åt dig att inte ta på dig fööör mycket jobb för det blir inte alltid så roligt som man tänkt sig ;). Men det kan jag inte säga för det är BRA!! Och så länge vi inte har ett fast heltidsjobb så måste vi ta vara på det vi har :) kram på dig!

2011-01-06 | 20:38:11
Bloggadress: http://lahija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback