Dumt att klaga.

Jaha.. dagen blev inte som det var tänkt. Istället för att åka till staden.äta donken.och promenera med Hanna och Wille. Så sov jag ett tag och upptäckte att jag tappat orken någonstans på vägen.. Vaknade vid 15 tiden, klädde på mig alla varma kläder som fanns i lägenheten, för att sen påbörja en långsam promenad i det fantastiska vädret med min håriga vän.
Strålande solsken, 4 plus grader i skuggan.. kan det bli bättre? Dock så var inte konditionen den bästa, blir nästan anfådd bara jag står still så att vara ute på promenad är ungefär som att springa ett maraton lopp för mig just nu. Nu.luktar.jag.illa.

Mitt under promenaden när jag har mamma i andra änden av luren så ser jag något på marken. Stannar. Kollar länge och väl. Blinkar. Sen utbrister jag: mamma!! (mamma är mitt upp i något som diskuteras för tillfället och svarar lite rädd, jaa?!) Jag hade hittat 100 kronor på marken. Plockade upp 100lappen och la den i fickan. Fort. Så att ingen skulle se. Kändes för ett ögonblick som att jag stulit pengen, men samtidigt var glädjen så stor. Händer det här? Jag har då aldrig hittat en så stor peng.

Lyckligt promenerade jag vidare. Min lyckodag kanske? Köpte mig en trisslott på ica (inte för pengen jag hittade, den läggs på valpspar) Vinst på den också, dock endast 25kr men alltid något. Så 2Mars är kanske min tur dag. Livet är inte så pjåkigt när man är sjuk och febrig. Det kan vara riktigt bra också :)

Nu har jag tacklats med evighetsdisken.. förstår inte hur mycket disk de kan bli på bara någon dag. Men skönt att den nu är borta!! Nu ska jag återgå till min soffa ♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback