att inse.

Att ta vara och bry sig om sina vänner är inte alltid självklart för människor. Att inse för sig själv och våga erkänna för andra att man har fel och brister finns inte ens med på måltavlan. Att måla upp en falsk bild av sig själv för andra är  något som ofta blir vardagsmat för endel, ibland går det tillochmed så långt att man själv går på sina lögner. Varför ska det vara så hemskt att erkänna för andra att man har fel och brister. Att man är annorlunda men ändå precis likadan som alla andra.

Jag blir så trött på att stirra in i din fasad. Jag blir så trött när du ljuger om att ditt liv är så perfekt och att det inte alls finns några tecken på fel och brister, fastän jag varit i ditt hem och råkat få ett kikhål inanför fasaden. Och jag ser.. att du, precis som jag, inte alls är felfri. Att det finns några fläckar där inne. Några som är jätte lätta att få bort men du gömmer dom, så att ingen ska få veta. Vad är du rädd för? Jag kan inte låta bli att känna att du som byggt upp en så ordentlig fasad, ser ner på sånna som mig som är öppen med mina problem. Hur ont det än gör för mig att erkänna så trycker din blick ner mig ännu mer, dina kommentarer gör att jag verkligen inte förstår varför jag umgås med dig. Din svaghet lyser igenom när du ger dig på mig. Det är du som är svag, inte jag.

Jag vet att du innerst inne är en fin tjej, du är rolig att vara med och ibland, men verkligen jätte sällan, vågar du erkänna att något är på tok i ditt liv. Och då gillar jag dig ännu mer, att du vågar öppna dig ens det där lilla visar att du en dag, kanske kommer förstå dig på mig. Det jag går igenom just nu. Det som händer i mitt liv, utan att du skrattar mig rakt i ansiktet och tycker som alla andra, att jag begått ett stort misstag.
Kommentarer
Ida säger:

Ingen är perfekt eller har ett perfekt liv. Vad är perfekt ? Finns det äns? Jag tror ingen kan helhjärtat säga att det liv dom lever är perfekt. För vi har ju alla drömmar och mål. Och även våra egna små och stora bekymmer. Men vi är ju mäniskor och som man brukar säga " solen har även sina fläckar" Men det är en styrka att kunna prata om sina bekymmer och ta hjälp. Ingen kan bära allt på sina axlar. Just för att i slutändan så är ju ingen perfekt. =)

Ta ingen skit Lynn , du är mer värd än det. Många döljer sina egna bekymmer genom att klanka ner på andra. " Alla vackra känslor i världen väger mindre än en enda vänlig handling - James Russel Lowell" Kramar! <3

2011-11-21 | 12:00:32
Bloggadress: http://www.nattstad.se/anywaymom
Hanna säger:

Ta inte åt dig Lynn! Du har inte gjort något misstag. Stå på dig du fixar det här så som du fixar annat. Det handlar om att ha styrka och tålamod, vägen fram kan kosta men de blir en stor lön i slutändan! Glöm inte bort att vi finns här och stöttar. Jag tror på dig <3

2011-11-21 | 19:40:29
Bloggadress: http://hijateja.blogg.se/
Anna säger:

Fokusera på det positiva och låt inte andra påverka dig. Vad det än handlar om så kommer det finnas människor som inte håller med eller försöker trycka ner andra. Men man får försöka omge sig utav människor som ger energi istället för att ta energi. Ta hand om dig ♥ Finns här.

2011-11-22 | 20:39:04
Bloggadress: http://annispannis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback