Tålamod

Blev inget jobbande idag. Halvvägs på väg för att hämta upp Sofia fick jag informationen att det var inställt i Åkersberga butiken, så blev hemma idag med betalt! Kanoners.
Hem för att promenera 2 odjur. Det är så Elisa beskrev dom efter hennes promenad med dom igår. De ville inte alls lyssna på henne.. stackarn. Hon har dock byggt upp en plan som hon ska testa i morgon då det är dags igen. Kanon fint väder så passade på att gå runt gruvorna.. Hundarna var tokiga. Leona lyssnade inte alls vad jag än gjorde. Släppte dom på cykelvägen så de rusade som två stuckna grisar. Kallade in när det blev möte med andra hundar - gick kanon fint. Släppte igen och samma fart höll dom då. Kallar in igen eftersom vi får möte med en hund till - Jätte fint. Får frågan om det är två valpar jag har... nä men tack ändå. Numera förstår jag att det inte är en komplimang att folk tror att Leona är en valp.. Valp = Ouppfostrad, energi rik, flängig hund. Så.. nej tack!

fortsätter promenaden i koppel. Hittar en spännande stig mitt i skogen där jag viker av. Släpper Freja som sköter sig gallant. Släpper Leona som får för sig att bada. Sticker ner i plurret. Har jag sagt att det är -2 grader idag? Nåväl. Rådjuren skuttar som förbryllat i hela skogen.. var är Leona... nere och badar, helt ovetandes om rådjurens existens. Kopplar Freja och börjar gå hemmåt. Var är Leona? -Nere och badar. Fortsätter hemmåt genom skogen. Freja går och stirrar på alla rådjuren som skuttar runt. Sen skrämmer Leona livet ur oss då hon smyger bakom oss, svansen låg, öronen bakåt strukna.. jaa hon hade varit dum. Kopplar henne. Och promenerar hem. 2 timmar tog rundan. Fint väder och 2 trötta hundar. Tack och lov.

ja just de.. Tålamod var det ja!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback