Snart så.

Blev ingen träning igår, i stället blev det några välbehövliga timmars jobb. I morse ringde dom och väckte mig (det sämsta med att vara timvikarie) Upp ur den varma sköna sängen ut med hundarna och sen mot jobbet i kylan. Klar på jobbet 12, hem och byta om för att ta med mig lilldjuret till herrgården för träning med Jenni. Och Äntligen känns det som att den lilla kommer lära sig något tillslut. så vad tränade vi på då... jo allt och lite till. Nej. Inte hoppa. Ögonkontakt. Det var dom tre stora grejerna. Jenni och hennes hundar aggerade störning, vilket var jobbigt för den lilla men ack så duktig hon är. Hon förstår så fort!! Vi har två stora moment som vi ska (och kommer få) träna mycket på

  1. Hon ska äta allt utomhus. Ekollon, äpplen, pinnar, mossa you name it -hon äter det. Är hon lös.. då är det kört Hon kommer inte till mig när jag ropar på henne. Jag springer iväg tjoar stimmar busar med löv - Nope. Jag springer iväg och gömmer mig- Nope. = Det jag har tänkt att testa är att få någonting till hennes favorit Leksak. Något som kommer vara superduper kul och när hon får för sig att äta på något så tar jag fram den och byter ut det ätbara mot leksaken. Vi får väl se om det fungerar. Ska bara hitta en lämplig leksak med bra strl som får plats i fickan.
  2. Hon väcker mig fortfarande på natten. För att hon vill ut och kissa. Går jag inte ut då (vilket har hänt enstaka fall) så kissar hon inne. Sista gången hon får vatten är kl 20 med middagen. Hon kissar precis innan sänggåendet. = Jag funderar på om jag ska testa att gå en rejälpromenad innan sängdax för att se om hon sover hela netten. Hon är snart 4månader och jag blir lite rädd att hon får in en dumvana mitt i natten. Nu händer ju inte detta varje natt visserligen men alla nätter förutom 3/månad.
Kommer självklart skriva om hur tränandet går. Idag händer inte så mycket mer. Ska nog ta en liten tupplur snart så jag orkar vara vaken resten av kvällen. Ikväll blir det en promenad med Boxrarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback