Spår.

Igår kväll var det dags för kurs med Leona. Packade in hundar och tränings grejer i bilen och sen bar det iväg. Stressade på som sjutton och hade världens panik verkligen, tills jag nästan var framme och kom på att jag tagit fel på tiden, trodde vi började 17, men vi började 17.30 så jag var i god tid :) Hann rasta av hundarna ordentligt innan det var dags att bege sig in i skogen och lägga spår. Båda hundarna fick följa med, skulle bli lite för tråkigt om Freja skulle sitta i bilen i 2timmar, och inte så snällt heller, så hon fick följa med, blev hon trött så kan man alltid bära henne. Men som vi alla numera vet så är Freja en väldigt speciell hund, och tar man det bara lugnt så hänger hon på. Hon skötte sig ganska bra, hon blev lite rastlös men i det stora hela så är jag nöjd!

La ett spår med 2 höger vinklar, och 2 apporter samt 1 slutapport. Leona jobbade på bra. Ner med nosen och snabbt som attan, tappade spåret några gånger men letade sig snabbt tillbaka, gick förbi första apporten men med lite vägledning hittade hon den, och sen satte hon fart igen, tog vinklarna kanon fint och apporterna likaså! Band upp henne och gick och la ett till spår. Etfter ett tag var det dags att gå det också, men fastän det inte hunnit mer än att skymma så såg man nästan inget i skogen vilket gjorde att både jag och hund virade bort oss en aning. Hittade alla snitzlar och slutapport och emellanåt fick hon upp spåret men för det mesta var det nosen högt i skyn och hon var på en helt annan plats i huvudet. Inte så smart att lägga ett spår som man får gå i mörker när vi är nybörjare!

Nöjd i helheten iaf. Första spåret är jag super nöjd med. Det som förstörde ganska mycket utav kursen igår var att Leona betedde sig som en galning när vi skulle förflytta oss. Hon har alltid haft det lite jobbigt med att gå med en massa hundar men ger man henne tid så brukar det gå bra. Leona var dock inte den enda som betedde sig illa i kopplet, vilket kan orsakat att hon inte kunde varva ner helt + att Freja var med. Träna, träna, träna

Hundarna sov iaf som stockar i natt, men lillan vaknade vid 01 tiden och sen igen 06. åh! Man blir så mör i kroppen! Ännu en kul grej igår var att Freja varken kissade eller bajsade inne en enda gång! Tjoho!! Känns som att jag lärt mig lite mer om hennes signaler nu, när hon är hungrig, nödig, busig osv.. så himla roligt!!

Börjar lägga på mig en rejäl förskylning som alla andra nu också. Igår hade jag så galet grym huvudvärk så jag viste inte alls var jag skulle ta vägen. Tack och lov att man har en snäll sambo då som tar ut hundar osv! Behöver jag skriva som alla andra att jag hatar att vara sjuk och bla bla bla, ni förstår väl det. Finns väl inte många som gillar att vara sjuk? nåväl, kurrera mig ska jag göra. På med varma kläder, och ta en promenad i staden med Hanna och Wille + deras hundar. Längesen nu, välbehövligt för både mig och Leona.

Kommentarer
Emmiz säger:

hej var med i dagens blogg tävling, ikväll drar jag 3 vinnare som länkas i min blogg, igår deltog 17 stycken, kanske just du som vinner idag =)



/Emma

2011-09-15 | 13:51:54
Bloggadress: http://www.nattstad.se/Emmahjorth
✫Familjen Bus✫ säger:

Hihi det är så himla kul när man ser sina barn eller syskon lära sig massa nytt :) hihi



Tack så mkt hjärtat!

kram kram

2011-09-15 | 16:46:33
Bloggadress: http://familjen-bus.com
Nathalié -Extrem barnlängtan.. och snart händer det <3 säger:

Hej hej!



Nu är vinnaren av en Silverängel utsedd, kika in på bloggen och se om det blev du! Om det inte blev du, prova lyckan i mina andra tävlingar. En ny är upplagd idag!



Kram Nathalié

2011-09-15 | 19:47:34
Bloggadress: http://yarp.blogg.se/
Anneli säger:

Kul att du är med och tävlar hos mig!

Lycka till och ha en riktigt trevlig helg :)

2011-09-16 | 00:16:12
Bloggadress: http://vanitas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback