En helg utan dess like

Påskhelgen kom och är nu över. Torsdagskväll infann vi oss hos Martins föräldrar för underbart god middag och soffmys. I Fredags lämnade vi våra flickor på pensionatet och begav oss till Niklas på förfest innan kryssningen skulle börja. Påväg till båten ringer pensionat tjejen och medelar att Freja är kraftigt dålig i magen. Valde att avvakta eftersom det var första gången hon var bortlämnad till en okänd människa och det kunde påverka magen. All in på Färjan hela kvällen och runt 4tiden blev det tillsist sängen, då var fötterna så trötta att de knappt kunde bära mig! Morgonen efter inväntade jag rapporten från Pensionatet och Tillbringade tiden med att äta gott och kvickna till efter gårdagens bravader. Tillsist ringde tjejen och medelade att Frea bajsat ner boxen x antal gånger under natten och hon hade även sett spår av blod i avföringen. Leona hade tokskällt helatiden. Hade ändå en trevlig hemresa och blev hämtad i stan utav Elisa som körde hem mig så jag kunde hämta tjejerna.
De blev överlyckliga när jag kom. Den lilla hade en galet kraftig diarré men trotts det så sov vi alla hela natten. Dagen efter fick hon ris, tonfisk och några få foderkulor som var uppblötade. Efter det var det bara att vänta på "leverans" gick i över en timme innan det kom och då såg det mycket bättre ut. Leona hade inte heller så bra mage så båda hundarna har nu fått i sig en massa ris och tonfisk så nu är dom som vanligt i magen.

Igår tog vi oss till Östhammar för en utsökt hemmagjord plankstek hemma hos Anna. Den var helt galet god alltså! Och så fint gjort så den såg ut som beställd på restaurang. Några cider senare och en omgång picasso spel tog vi oss till Bowlan där medelåldern lätt var 35år och snuskgubbar så det var vidrigt åt det. Men Takida levererade verkligen på scenen och sällskapet var väldigt bra. Jag hade en liten liten tjej framför mig en stund under kvällen, hon vägde max 40kg och betedde sig som en liten chimpans när hon skuttade där framför mig, hur högt hon än hoppade så såg jag ändå över henne huvud. Och rätt som det är hoppar hon rakt på min fot, med kilklacken. Det gjorde så förbannat ont att jag puttade till henne ordentligt och skrek "va fan håller du på med?!" Tjej stackarn vände sig om och såg skit rädd ut. Jag är inte den som blir direkt sur över sånt men fasen vilken smärta. Det bultade i hela foten. Men det var ju takida på scen.. det kan man inte missa. Så vi var kvar i några timmar till och sedan strax efter 01 begav vi oss hemmåt, och foten var tokigt svullen och röd när jag kom hem. Nu är den dock mycket bättre. Den är svullen men den gör inte ont så nu kan jag promenera på som vanligt igen :)

Helgen har i det stra hela varit kanon. Det var längesen jag åt så underbart god mat flera dagar i rad. Och jag måste bara säga det men planksteken är helt klart vinnaren, den var sjukt god!
Kommentarer
Pernilla säger:

Låter som att du har haft en underbar helg! Skönt :)

Små hoppande schimpanser är inte att leka med!

2012-04-10 | 20:45:17
Bloggadress: http://xpernillax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback