Hundliv

Fick en enorm längtan i morse när jag klev upp i morgonrocken. Vore så himla skönt att bara någon gång i veckan kunna få behålla morgonrocken på och sitta och njuta av frukosten med hundar som inte behöver gå ut just då. Men så ser inte riktigt livet jag valt ut. På med kläder, motionera hundar, och nu efter det får jag sitta och njuta av frukosten bra länge. Men jag måste alltid ta mig ut först, och det är lite sugigt. Iaf sånna här dagar när solen lyser med sin frånvaro.
Igår tittade solen fram och gjorde att tillochmed jag tog på mig vårjackan med enbart t-shirt under. Kanon skönt. Jag Promenerade Freja en kort sväng sen blev det träning och lek vid lekplatsen, där hon var lös! Sen sov den lilla som en stock när vi kom hem. Leona fick sig en härlig promenad vid vattnet, hon passade på att fjanta runt riktigt mycket nu när lillasyster inte var med! Sen blev det ytterligare en promenad med Freja då hon skulle gå fint vid sidan helavägen till herrgården för att sedan få leka med pinnar och busa runt (återigen lös!) påvägen hem gick hon självmant vid sidan med tungan hängandes i marken!
Som det ska vara!



I helgen är jag samboledig. Blir till att jobba en massa, och i morgon blir det vårstädning på hundungdom med grillning och uppfrächning av stugan. Vi har även fått hem våra nya tröjor och västar, så nu ska det handlas :D
Kommentarer
Hanna säger:

Haha ja a du vad är det för liv vi lever...! Det är pest ibland men samtidigt skulle man aldrig klara sig utan

2012-04-13 | 19:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback