Makten!

Igår hade vi en sån där helt värdelös promenad. En sån man inte vill uppleva och bara glömma så fort den är över. Hundarna drog omkring på mig som en vante, ryckte till och jag flög. Den ena stannade, den andra sprang iväg. Att lära hundar gå i koppel har aldrig varit min favorit, jag tycker dom ska gå minimalt lite i koppel och massor lös (beroende på var man är) nåväl, tillsist tröttnade jag, frustrerad över att hundarna inte lyssnade och gråtfärdig över att dom verkligen ALLTID skämmer ut min inför andra människor. Varför kan dom inte visa vilka gullefisar dom egentligen är när andra ser? Efter en liten stund kom jag på att allt egentligen bara är mitt fel. De var understimulerade vilket går hand i hand med ouppfostrade. Det är svårt att få en hund att koncentrera sig på att gå fint i kopplet när den har massor med energi i benen. Blev en promenad på närmare 2 timmar, sen in med Leona i bilen och Freja fick gå runt bilen lite lös, medan jag emellanåt kallade in henne - och hon kom ♥ Ska bli spännande att se ikväll på kursen om hon kommer när jag kallar in eftersom vi tränat så himla mycket nu!

Läste några kapitel ur Cesar Millans bok och följde upp ngra tips han hade i den idag. Man skulle sätta sig in i en roll, som ett roll spel. Jag låg i sängen och präntade in att jag var Cesar Millan, Jag är en skit duktig instruktör och en beskyddande flockledare som de vill följa i vått och torrt. Så gick jag upp, klädde på mig och gav mig lugnt och betämmt ut på promenad och flickorna följde fint efter. Det var en sån fin promenad, och jag gav mig inte. Vi gick korta sträckor när de gick brevid mig, sen fick de rasta, sen blev det hundmöte som för Leona inte är några problem men Freja vill mer än gärna fram, men jag sa bara till henne några gånger och så gick vi på hemmåt!!! Ni skulle sett oss! Hoppas alla som ser oss som flängapor såg oss, för vi var jäkligt bra :D
Så hela dagarna ska jag köra på den metoden, iaf under promenaderna, lugn, bestämd och tydlig! På dom bara!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback