Uppdatering

Nästan en vecka har gått sedan förra inlägget, vilket faktiskt innebär att jag har haft fullt upp av andra aktiviteter. Förra veckan fick Leona årets första cykelrunda, att hon är 7år kan man aldrig tro när hon får följa med på upptäcktsfärd med husse och matte själv! Första huggormen skådades då också, den låg och solade intill ett litet hus intill cykelvägen, vi var tvugna att peta lite på den för att se om den levde, och visst gjorde den det! Bra otäcka dom där!
Freja är nu 1vecka in i löp och hon blir bara slarvigare och slarvigare med att städa efter sig, tur att man har två hundar som kan hjälpa varandra. Annars är hon samma gamla vanliga hund, fullt ös medvetslös. Det jobbiga är att hon numera lever isolerat, vi har bara hanhundskompisar och dom får man inte leka med nu. Lös vill jag inte ha henne om hon skulle få för sig att dra och komma tillbaka med en hög valpar i magen. Som tur är finns det en massa aktivering man kan göra med koppel på och utan pojkar i närheten!

Igår följde jag med Tina på Rallylydnadstävling. Jäklar vad kul det var. De fick 81poäng och var super duktiga. Tävlings lusten höjdes till max och nu bara MÅSTE jag änmäla mig och Leona. Leona var självklart med och tittade och skötte sig nästan prickfritt. Tinas fickor var super intressanta, och när damen kom på att det låg matrester på marken lite varstans fick jag påminna henne om att vi bara var där och tittade, inte för matenskull!
Sen åkte jag och Martin iväg för att kika på hus. Hur mysigt och charmigt som hellst. Stor tomt med varierad terräng, både lite skog, gräsplan och trädgård. UNDERBART! Om det inte vore för att det var "de stora grejerna" som det var fel på, dvs för liten vattenberedare, vintervatten, toalett och dusch så hade vi köpt det på plats. Men nu är jakten på gång! Komsi komsi lilla huset!

Vårat förra hus.


Nu ska jag ut en sväng med lilltösen innan Elisa kommer och vill promenera med mig, Leona och Ozzy!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback