Lets lose control

Shit!!! Livet springer på som en jävla galning och allt jag kan göra är att hålla i mig. Känns som om jag åker virvelvinden gånger 1000! Trotts långa dagar på jobbet har jag hunnit med hundarna otroligt bra (ego!) Denna månaden känns som att den kommer bli helt sjuk, men när jag kollade igenom mitt schema så är det inte så farligt, och helt ärligt så gillar jag min nya hektiska vardag.
Om det inte vore för min otroliga prestationsångest så skulle livet vara perfekt. Känner att jag vill komma så långt NU, men man kommer ingenstans om man inte jobbar för det :/ Thats life!
 
Idag har flickorna fått var sitt cp-pass (ursäkta uttrycket men hade ni varit med hade ni förstått) Freja börjar bli riktigt kung på ställandet. Vi försvårade det ytterligare, körde ställande genom inkallningen och hon stannar fasen fort alltså. Fotgåendet börjar också gå frammåt, jobbar på att belöna henne nära mig. Och det fungerar bra, hon blir mer uppmärksam på vad jag gör osv. Ingångar tränade vi också och bakdelskontroll.. det där med bakdelen är svårt tycker hon och förstår inte riktigt vad jag är ute efter än ;)
Leona glänste verkligen idag. Tränade henne på precis samma sätt som jag tränade med Freja, nästan lite noncalant men ändå belöna rikligt.. använde bollen mer än godis vilket visade possetivt resultat. Vi körde igenom lydnads1 moment och hon var kung! Pressade henne till det sista och när det lät som om hennes lungor höll på att trilla ut begav vi oss hem. Lycka ♥
 
Blir så sugen på att tävla på riktigt med Leona, men alla vet vi att det är svårt att träna och tävla två hundar. Galet mycket jobb.. Men nog ska det gå ;) 
 
Du är magisk kära du ♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback