någonstans inom oss

Att försvinna in i böckernas värd är något jag verkligen älskar ibland. Att låta livet och klockan stanna för ett ögonblick och bläddra igenom en bok. En bok man fastnar i och inte kan släppa tanken på trotts att man slutat läsa den för längesedan. Denna boken påverkade mig mycket. Nästan lite för mycket. Jag blev först rädd, tankarna cirkulerade i huvudet och jag fick nästan säga åt mig själv för at inte försvinna in i jobbiga tankar. I nästa stund kunde jag nästan skratta så att tårarna rann, för att i nästa stund brista ut i total gråt, med rinnig näsa och dunkande huvud. Men ändå kunde jag inte släppa boken! Blad upp och blad ner är jag som låst. Förstrollad. Fast. Hon är en föörfattare som jag absolut avgudar. Otroligt duktig på att skriva, göra så att det känns som att man är med i boken,fast ändå inte. Absolut läsvärd. Abolut för sånna som mig som är lite halv skraja för döden och livet efter livet. Läs den, och läs hennes andra.. ni kommer inte ångra er!!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback