På rätt sida..

Visst var det så att det bara behövdes några timmars sömn så blev jag på mycket bättre humör, låg dock och småslumrade hela dagen, vilket inte alltid är så roligt, men ibland väldigt behövligt!
Nu är jag återigen fit for fight!
Igår efter jobbet for jag och flickorna hem till svärpäronen där det vankades middag och lite firande av Martins pappa som nyss fyllt år. Sen blev det ett spår till Freja. 250m högervinkel. I en gammal hästhage. Början var helt tokigt svår med en massa träflishögar, stockar, över stammar osv.. tillsist kom vi ut i sjukt högt gräs. Ett föremål och det var slutet. Konstigt nog jobbade Freja på kanon bra, under den "svåra" biten hade hon nosen i marken HELA tiden. Jobbade på i lagom fart tog vinkeln skit fint och sen när vi kom ut i det höga gräset, ökade hon farten och jobbade mer flackigt. Kan det vara så att på svårt underlag koncentrerar hon sig mer och har därför nosen i marken och går långsammare? Nåväl.. nu ska vi fundera lite på hur vi ska lägga nästa spår. Blev lite lydnad också, trotts störningar i form av människor och bärta som ihärdigt höll sig runt mig (godiset) så var Freja kanon duktig!!!
Leona fick köra lite lydnad och en promenad med svärmor och deras hundar :)
 
Idag är jag ledig. Ut till klubben för rallylydnads träning med Leona. Idag gick hon jätte bra, var en otroligt svår bana och att gå på höger sida fot är en riktig prövning för henne, det går att gå på högersida, men att utföra momenten där går icke. Träning!
Freja fick gå två promenader lös längst grusvägen, med skog på ena sidan och träningsplaner på andra sidan. Hon lyssnade kanon bra och det var riktigt rogivande att gå med henne lös. I vanliga fall brukar jag vara stel och nervös över att hon ska sticka men nu verkar det som att hon tycker att jag är roligare och därför stannar hon hos mig ;) Ytterligare ett framsteg med den lilla svarta är att hon var mycket lugnare när jag släppte ut henne ur bilen på klubben, än vad hon brukar vara. I vanliga fall brukar hon härja runt i kopplet, hoppa på mig, skälla på andra osv men nu räckte det med att jag sa till henne så höll hon sig vid mig!
 
Bra dag och kanonfint väder :D
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback