Simsalabim!

 
 Har funderat en längre tid på att utbilda mig. Jag har insett att jag inte kommer få en fast anställning om jag inte har någonform av utbildning och eftersom utbildning krävs i de flesta yrken i dagensläge så är det enda utvägen.
Funderat länge på nu vad jag verkligen vill jobba med, tänk.. det finns så mycket utbildningar så jag är helt snurrig i huvudet. Ena dagen vill man det, andra dagen något annat. Hur ska man kunna bestämma sig i denna djungeln? Och tänk om när man valt en utbildning, betalat multum för den och inser att det inte alls var så roligt som jag trodde.. ska man bara hoppa av då och se pengarna segla iväg. Nä.. det är tokigt svårt det här. Men om man inte tar tjuren i horna, vet man inte heller vad som händer.

Tänk er själva om man fick välja att jobba med precis vad man ville, tänk inte på lön eller att det inte fungerar pga familj och barn. Utan tänk bara på vad ni faktiskt allra helst skulle vilja jobba med.
Det finns mycket jag skulle kunna tänka mig att jobba med och vilja testa på, men när det kommer till kritan vet jag inte alls vad jag skulle vilja jobba med i flera år framöver.. Det är inte lätt när man är liten och försöker vara stor!
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback