Sommarplågor

Nackdelen på sommaren. Prickarna. Fläckarna. Bölderna. Betten... de jäkla djuren som gör det omöjligt att sova för allt surrande. Paniken som uppstår i ett mörkt sovrum när det helt plötsligt blir tyst och man vet att de satt sig ner för att suga i sig ytterligare. Dagarna går åt till att riva hetsigt på hela kroppen. Vill få slut på eländet nu men myggen borde nog älska mig.
Salubrin. Mygga på bettet. alsolsprit. kortison. Socker. Tandkräm. Handsprit.. jag har testat allt. Men det kliar något så otroligt att jag blir galen! Blir ett telefonsamtal till vårdcentralen, ska be dom trolla fram ett piller så myggen inte vill ha mig. Låt mitt blod vara era äckel! Martin å andra sidan har inte fått ett enda myggbett på hela sommaren.. hur kan det vara så?! Jag orkar inte ens räkna mina.. första månaden fick jag bara på fötterna då räknade jag till 15 bett på varje ungefär.. nu när dom är borta är hela kroppen röd prickig av alla bett.
 
Blir inget mer spårande i skogen på ett tag. Äng och öppen terräng it is. Jag skiter i vilket. Myggen ska fan inte få ta mig!
Dock har spårandet gått oförskämt bra det senaste. Den svarta jobbar på som bara den och börjar fatta galoppen av lina och sele. Nosen åker i backen direkt och är hon osäker tar hon upp huvudet, rensar skallen och ner igen. Nu går det lagom fot också. Börjat öka på liggtiden! Leona fick sig ett spår igår.. tokfjollan gjorde det sämsta spåret någonsin. Stack iväg som om hon satt sig på en geting och velade hela spåret.. hittade alla föremålen men inget bra jobb dock.. Men hon tyckte det var trevligt att få jobba lite hon med. 
Freja har jag börjat nöta snabba ligg med. Det går bättre och bättre men än är det inte helt som matte vill ha det!
 
Christin och Henrik hälsade på i onsdags med sin JC från Jkullen 6dagar äldre än Freja. Spårade och tränade lydnad på förmiddagen, på em blev det lite hundmöten där Leona fick gå och möta JC.. En väldigt lärorik dag! Stor skillnad att träna med schäfer människor och andra hundmänniskor. Schäfer folk vet hur man ska göra med schäfer och ger grymt bra tips. Väldigt lärarikt! På kvällen åkte vi till Uppsala BK för att besöka 2st från Mkullen. Hur gulliga som helst ;)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback