2012

Jag kommer minnas det här året som ett ångest och stressfyllt år, med mycket gråt och förtvivlan. En otrolig frustration över att jag inte haft ett jobb med vettiga tider, och med en stabil ekonomi. Att månad efter månad inte veta hur mycket pengar som kommer in och när de väl kommit in har de rullat ut minst lika fort. Det byggde en inre stress att inte veta hur framtiden såg ut, att inte veta hur dagen efter skulle se ut. Att vilja jobba men ingen som ville ha min arbetskraft. Något som tär på både förhållande, familj, vänner och sambo, Hundar och hem. Många gånger har jag bara velat ge upp samtidigt som att jag vet att jag är för stark för att kasta in handduken. Jag vill komma dit jag vill, sträva efter mina mål.
 
Året har innehållt väldigt mycket hund. Träning med härliga människor överallt i landet. Kennelläger, Mh och röntgen. Spår och lydnad. Samtidigt som vi tjatat in vardagsbiten ;) Freja är på god väg att bli så som jag vill, hon är otroligt tacksam att träna med, och underbar att se trött! Hon är en envis rackare som inte ger sig i första taget och vi jobbar på där vi är och hoppas kunna ta oss ut på tävlingsplanen under 2013.
 
Leona lever verkligen in i senior rollen, Det enda som existerar för henne är ätbara saker och att kissa överallt ute. Däremot är hon speadad till 1000, vill vill vill göra en massa hela tiden. Lyhörd och vandrar runt utan koppel på de mest opassande ställena. Har hon inte tränat på några dagar så är hon riktigt fräsh att träna med, riktigt på hugget!
 
Jag har lärt mig otroligt mycket om mig själv det här året.Jag har lärt känna de bra och dåliga sidorna och försöker arbeta bort många av mina defekter. Klockan och jag kämpar fortfarande med att gå hand i hand vilket inte gått så vidare bra. Att strunta i smågrejer som irriterar och se frammåt, ta tag i nya saker och våga.
Ett år fyllt med mycket umgänge med vänner, sambo och familj. Ett underbart år på många sätt och vis. Nu blickar vi frammåt och ser otroligt mycket fram emot ett år med ett fast jobb schema, mycket hundtid och en massa underbara tjejkvällar/dagar. schopping, god mat och mysiga utflykter! Hejdå 2012.
 
 
 
 
Kommentarer
Emilia säger:

Du är fantastisk! <3

2013-01-02 | 08:11:00
Bloggadress: http://emilijas.blogg.se
Pernilla säger:

You go girl!

2013-01-03 | 19:13:58
Bloggadress: http://www.xpernillax.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback