hundvärlden

tänk om det som hände, aldrig hänt. Då hade allt varit annorlunda nu. Tänk om hon aldrig hade blivit biten, då hade jag haft kunnat lägga tiden som ja la på sårbehandling, och andra hundar, på träning.  Jag hatar hund människor. Finns verkligen inget värre folk. Det har inte hänt något speciellt idag. Jag kom bara till insikt i hur 'omedvetet?' taskiga ens vänner kan vara när det gäller hundarna. JAg har fått höra ofantligt många gånger hur jag ska göra med mina hundar, att jag måste skärpa mig, bli hårdare, bli snällare osv osv men det är fan nästan ingen som sagt något snällt . Ingen som berömt mitt jobb med mina hundar. Inget 'vad duktig hon är' 'snyggt läggande' osv.. nästan inget sånt. och det tar verkligen på mig iaf. jag känner mig så jäkla dålig. hur mycket man än gör så klagar folk ändå. Och varför ska dom klaga på mig och min hund?! När de har en egen hund att ta hand om. Blir så less på folk, och framför allt ens vänner som inte kan visa en fin sida till en. som inte ens kan säga att man är duktig. Fuck You! Har ni inget snällt att säga så säg ingenting alls!
Kommentarer
Sofie säger:

Men limpan! Hoppas du kände att du fick lite feedback i Örebro , jag har inte sett Freja allt för många gånger men tyckte hon spårade riktigt fint! Och väldigt lättsam o trevlig att ha o göra med. :) o blir så glad när du berättar om lös träningen, såg ju när vi var där på golfbanan när hon bara sprang som ett vilddjur, bra gjort att få styrning på det! ! Tror det kommer bli kanon!

2012-12-03 | 08:32:13
Jenni säger:

Lynn, sträck på dig och var stolt! Du har kommit långt med lillpluttan, du jobbar på bra med henne. Du får försöka att inte lyssna på allt vad folk tycker och tänker. Det är DIN hund och ingen annans, du fostrar och tränar osv på det sätt som känns bra för dig. Ni var jätteduktiga när vi träna vid herrgårn! Å det är nog inte alla som skulle fixa att ha en sån hund, många hade nog gett upp för längesen. Keep up the good work! Du vet att det är bara att du hör av dig om du behöver hjälp eller vill träna en stund :)

2012-12-04 | 22:30:23
Pernilla säger:

Hundmänniskor kan vara falska ibland... Jag är också en människa som lätt tar åt mig av vad andra säger. Gör dig av med dessa "energitjuvar" och hitta ett träningsgäng där ni stöttar varandra och ser alla små framsteg istället. Lättare sagt än gjort men det vore nog nyttigt. Man ska orka leva också ;)

2012-12-06 | 17:31:07
Bloggadress: http://www.xpernillax.blogg.se
Hanna säger:

Du vet redan vad jag tycker om dig och lill fräset så orkar inte skriva massa snälla ord här, jag påminner dig om att tänks på det jag sagt förut istället <3

2012-12-06 | 20:40:01
Bloggadress: http://hijateja.blogg.se
Anna säger:

Jag tycker du är duktig. Du lägger ner tid och energi och helt enkelt bryr dig.. Dina hundar mår bra och trivs. I det stora hela är det huvudsaken. Folk som säger nå annat kan dra åt...

2012-12-13 | 01:39:01
Bloggadress: http://annispannis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback