Premiär helg!

Helgen har bjudit på mycket. Väldigt mycket. Jag har fått stanna upp och påminna mig själv om att jag måste andas också.. sån full rulle har det varit! I Torsdags fick Freja duscha för första gången sedan hon flyttade hit. Hon var utomordentligt duktig! Stor guldstjärna till tjejen som utan problem gick in i duschen och satte sig, sen stog hon upp under hela proceduren utan att röra en fena! Väntade tills matte dragit för drapperiet innan hon skakade sig!! UNDERbart!
I Söndags var det Kursstart för Freja, första kursen!! Aktiveringskurs i Storvreta, nya hundar och lite roliga övningar.. vi var i skogen och letade godis i trädstammar, balanserade på stenar och stockar och letade godis i rissnåret. Riktigt roligt tyckte hon att det var. Sen begav vi oss till svärföräldrarna där Husse var och fikade i vårsolen, Martin kollade på bilen och konstaterade att den var trasig.. Bläää.. tog en promenad med hundarna 7km slingan. Leona fick mestadels gå i koppel eftersom jag inte vill att hon ska lära Freja sticka efter rådjur och dylikt. Dom promenerade så himla fint!! Sen fick vi syn på en skock med rådjur och Freja drar efter dom utan att ens blinka... J**** Hund! Hör hur hon skallar genom hela skogen, längre och längre bort.. sen vips så hoppar hon ut ur skogen rakt framför mig, galet stressad och stirrar hetsigt runtomkring sig.. Lugnade inte ner sig så jag kopplade upp henne och vi promenerade hemmåt.. då fick hon hjärtat på rätt ställe igen och pulsen återgick i vanligt tempo. Framåt eftermiddagen blev det en sväng till ridhuset med lill fräsan.. Vi gick en rallylydnadbana,det gick faktiskt riktigt bra, tränade lite stanna kvar.. och fritt följ..

Sen sov hon.. sov sov sov. Helt slut var den lilla busen. Leona hade fått följamed svärmor på en skidsväng så hon var också vimmelkantig när hon kom hem!
Idag åkte vi buss en sväng, 30minuter.. det gick ganska bra. Lite pip och luktande på henne. Men jag är väldigt nöjd :)
Nu ska jag återgå till mitt dataarbete som måste vara klart till nästa vecka.. och min pannacotta!♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback