stegräknare.

Tack och lov för att stegräknaren inte satt på min höft igår, då hade den nog börjat koka! Tog en härlig promenad runt Dannemoragruva.. Solen var framme och vårvärme kunde man ana i dess strålar, härligt! Hundarna var jätte duktiga som sprang lösa på cykelvägen och kallades in lite då och då. På vägen hemmåt är det landsväg och 70väg..  Leona (som jag fick kolla efter och se om hon hängde på flera gånger under promenaden) lunkade så fint intill kanten. Freja däremot verkade fasligt rädd för vissa bilar att hon tom skällde/gjorde utfall mot dem. Aldrig sett det tidigare.. Tänkte att jag skulle avleda henne när det kom en bil, men godis är inte mer än gott och därför ingen stor motivationsfaktor för den lilla, någon leksak hade jag inte med mig, och dom får inte leka med pinnar såå vad gör man inte. Jag stoppade ner foten i snön i diket och började smått smått vifta med den "vad är det där" sa jag och båda hundarna tyckte det var super kul! haha.. man får vara lite finurlig ibland!

Klockan 19 var det dags för hundpromenad här i byn och 17hundar samlades denna gången. Roligt att det bara blir fler och fler! Freja va inte alls lika stökig vid samlingen som sist. Tystnade fort när jag sa till henne. Men hon ville promt gå med sträckt koppel vilket matte inte tolererade. Men ibland under bara några meter mötte hon upp mig vid min vänster sida, och gick så fint så fint. Önskar det vore hundpromenad varje dag! Det hade varit toppen.
Kommentarer
Linda säger:

Jaa det var så mysigt! O en ungkarlslya var det minsann! O kul att han har fått sig en ny sambo, hon o jag är ju inte direkt så lika ;)

Det slår ju aldrig fel det där med att man vaknar hundra ggr på natten när man ska upp tidigt, blir ju tokig!..

Hoppas att ni får en jättemysig helg!! :):)

2012-02-10 | 19:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback