the one that got away

Nu äntligen är detta jobbmaratonet över. Fredagen var det jobb. Lördag L1 utbildning som var väldigt intressant, lätt värt att sitta 8 timmar vid bänken igen, shit vad jag längtat. Önskar nästan att kursen vore längre med en massa inlämningsuppgifter och annat mys, precis som förr.. jag lärde mig iaf jätte mycket! Sen blev det jobb på kvällen på värdshuset där kennel klubben hade utställning. Upplands finaste hund skulle hittas.. väldigt roligt att få se så många olika hundraser på ett och samma ställe. Helt slut i kroppen svajade jag hem och begravde mig i sängen för att i nästa stund bli uppring av jobbet som sa att jag försovit mig.. tur att man bor nära jobbet. Upp och hoppa bara, köttade på i Söndags och idag.. nu är det några dagars ledighet innan helgen bjuder på överdrivet mycket jobb igen.

Funderar helt på att sluta jobba helg.. bara jobba helg ibland iaf. Så tråkigt att vara hemma när alla andra jobbar och tvärtom. Ska iaf minska ner på helgjobbet en aning. Idag tackade jag nej till ett jobb där jag skulle dema kaffe i 8veckor. Skulle ge rejält klirr i kassan och jag är verkligen sugen på att göra något nytt. Men mina små hönor behöver all sin tid de kan få och eftersom jag inte kan få se jobbtiderna förens veckan innan så fungerar inte det så bra. Men i all hast i helgen hann jag få ett jobberbjudande från ett annat ställe, roligt att dom kommer till mig, ovanligt. Dock bara någon gång ibland..

over and out, timplockaren.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback