Vildsvin & skinkont.

Idag blir lillfisen hela 8månader.. shit vad tiden går. Det har hon firat genom att vara extra bångstyrig idag, har varit på Leona i ett här hemma, bitit henne i nosen och hållt kvar hur länge som helst, klättrat på henne och skällt på henne. Leona.. jaa hon orkar nog inte längre, hon bara tar emot och kollar med sina bedjande ögon mot oss. Så vi får avlösa henne med jämna mellanrum. Blev en underbart mysig promenad vid gränby idag och 4h gården. Efter en stunds promenerande är det en kille/man som går förbi oss och frågar om det är mina hundar. Jo visst är det det svarade jag lite fundersamt. "Vill du ha ett tips?" frågade han då. "jaa vadå?" "Jag ser att  den dära pekar på Freja drar helatiden och är vädigt nyfiken på precis allt annat än promenaden, Ett tips är att du köper ett flexi koppel till den dära pekar på Leona så att hon får gå före er så att den dära pekar på Freja lär sig att det inte är hon som ska leda flocken." "ah vad bra"-mumlade jag fram fortfarande som ett frågetecken. Hur tänkte han där då? Han som har hållt på med hundar hur mycket som helst. Varför skulle den dära  Leona leda min flock? Det är ju jag som är flockledaren. Och skulle det få Freja att bli lugnare i kopplet om Leona gick före?! njaa.. aja tack för tipset iaf! haha.

Avverkade några timmar i gränby och på willys och fick med mig några kassar hem :) På vägen hem fick jag ÄNTLIGEN se ett vildsvin. På gärdet skuttade det runt (läs sprang som en galning) jag blev verkligen super lycklig, har velat se ett vildsvin så länge nu! hahaha dom ser verkligen ut som Pumba (i Timon och Pumba)

I morgon blir det ett telefonsamtal till sjukgymnasten för att se vad det är för fel på min skinka. Måste vara något muskelfäste som börjar ge sig för det gör så in i bomben ont. Och idag har det gått över till höften också.. måste kollas upp.

Kommentarer
Hanna säger:

Man slutar aldrig att förvånas ;)

2012-02-28 | 21:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback