ljuset i mörkret

Träningen med den lilla svarta går åt helt rätt håll. Denna veckan koncentrerar vi oss på inkallningen som damen helt tappat bort i tankarna på annat. En snygg och snabb fotpossition har vi också tränat på. Två dagar på raken har hon skött sig med bravur! När matte har korv i fickan så följer hon minsta vink. Igår var vi ute på en lång promenad med Elisa och Ozzy vid Aspo badet. Kallade in henne med jämna mellanrum och hon kom som ett skott varje gång. Till och med när vi såg ett par med en hund lite längre bort, så tänkte jag direkt att jag skulle koppla henne, men vid närmare eftertanke så ville jag utmana ödet och struntade i att koppla henne. Jag fortsatte helt åt mitt håll och Freja stannade tvärt för att skåda de andra en bit bort. Började genast fundera på om jag gjort rätt val med att ha henne lös, kallade på henne och hon kom! När vi närmade oss bilen kopplade jag henne innan hon insåg att vi skulle bege oss hemåt. Därav blev det en lyckad promenad på alla vis. Äntligen!! :-)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback