maraton helg

Helgen har gått så otroligt fort. Trotts tidiga morgnar och sena kvällar har timmarna bara försvunnit. Freja var väldigt trött idag, sista dagen på lägret och under helgen har hon hunnit med 4spår och budföring. Lydnaden hoppade vi över eftersom det inte blivit något vettigt ändå eftersom hon var så trött. Dumt att börja med något nytt då. Men jag var med och lärde mig galet mycket och är så taggad på brukset så jag blir galen!! Dagens spår var därför ingen höjdare för lill tjejen men jag är väldigt nöjd ändå, hon jobbade på bra (trotts att virriga jag korsat spåret efter att jag skulle gå av det) hon reagerade inget på det utan följde spåret fint. Tills efter vinkeln då hon börjar streta emot ut i skogen. Jag var helt bombsäker på att jag inte gått där men ändå ville hon inte ge med sig. Hon skulle bara dit.. Trotts det gick jag fram några steg i spåret och visade på henne igen och hon tog upp det kanon fin och tog sig till slutapporten där det blev bus och mys!!
Duktig som bara den tycker jag att hon var. Nu har jag verkligen lärt mig på hennes signaler hur hon ser ut och gör när hon är trött, vilket känns skönt. Hon kan bli trött, det är bara väldigt långt dit!
Väldigt lärorikt läger, verkligen. Jag har lärt mig så himla mycket och blev riktigt kär i vår instruktör. Hon var så himla duktig på att lära ut och hade många olika förslag på hur man kan komma åt det beteendet vi vill ha ut av hunden.

Efter lägret idag tuffade jag vidare mot Enköping till några gamla jobbar kompisar. De hade ett jobberbjudande till mig som jag är tokigt sugen på, gah.. jag vill jag vill jag vill! Det är bara lite små saker som måste fixas och jag måste våga, det är det som är den svåra biten:) Nåväl.. nu ska jag grunna vidare på min framtid!!
Kommentarer
Hanna säger:

Vad kul att det blev så bra gumman och att du är så nöjd med lillfräsan! :) Kommer bli skit bra, jag bara längtar till vi kan ut och tävla med byrackorna!!

2012-07-22 | 21:28:13
Bloggadress: http://hijateja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback