För varje gång jag fångar dig..

..Blir du bara värre och värre. Därför är det nu stopp. Hedanefter ska jag verkligen ligga steget före den lilla svarta. Jag ska vara smartare och fiffigare än henne och så mycket roligare än henne. - Precis som jag var idag.

Åkte ut till Aspo efter jobbet för att mina fina hönor skulle få springa av sig. Sagt och gjort. De flyger som raketer genom buskar, över backar, ut på isen, upp på land. Stackars den som försöker få stopp på dom! haha. Sprang och gömde mig lite emellanåt, böt håll hade kottrally. Väldigt mysig prommis. Väl tillbaka till bilen blev Leona bunden vid ett träd. Tog med mig kampisen och försökte busa med Freja -Inget intresse. Tog ut tenisbollen och slängde iväg den i en jäkla fart efter en stunds bollande. -Och hon var på! Hon tyckte det var super roligt att leka med mig, lite konstigt i början för hon väntade sig nog att jag skulle be henne hoppa in i bilen, bli sur på henne och sen försöka fånga henne. Idag var planen annorlunda. Ju mer vi lekte så smög jag lekarean närmare och närmare bilen. När vi hamnade precis utanför den öppna bagageluckan så lekte vi där en stund så hon skulle bli avslappnad. Sen slängde jag in bollen i buren och sa "hopp in" och Freja efter. Ut med hunden. Kastade in bollen igen "Hopp in" Upprepade det ca4 ggr och sen slog vi igen och drog hemmåt. Lyckliga. Ingen irriterad matte, ingen irriterad hund. Inget bråk. Ingen som förlorade. Toppen bra avslut på en promenad. Toppen bra avslut på en träning.

Så vad har jag lärt mig? -Det gäller att ligga ett par steg före en schäfer för att man ska lyckas för bådas skull. För att man ska kunna vinna dens hjärta. Så nu mina damer och herrar dagens resultat 0-1 till MIG!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback