Käcka kommentarer och vilda hundar!

Förkylningen slog till som en käftsmäll igår när jag satte mig i bilen, vad hände? Mått så oförskämt bra länge nu och sen PANG så slår den ner mig, vilket rötägg! Nåväl, jag är ju inte sängliggandes men en huvudvärk som borde skrivas med stora bokstäver och en näsa som ingen vill ha.

Jag och flickorna har varit nere i Skövde hos mamma och Nikki en snabbvisit. I måndags tog vi oss ner och änlände runt 20, mina fina flickor var allt annat än trevliga. Efter att först varit hemma när jag jobbat och sedan sitta i bilen i 5timmar gör att det spritter riktigt i kroppen speciellt när man träffar mamma och Nikki, som för det mesta garvade läppen av sig när jag försökte reda ut kopplena och lugna hundarna, inte gick det så bra till en början heller.. men efter en stunds promenad varvade dom ner. Kaninen Maja var också en spännande filur som fick det att pirra lite extra i Freja.. hon var inne i Nikkis rum MÅNGA gånger för att vädra lite i luften.. Leona har förlängesedan vant sig vid att det är en kanin i hushåller och bryr sig inte nämnvärt om det. Det var lite stissigt första kvällen. Men tillslut somnade Freja och då kunde vi andra också få oss en blund. Dagen efter blev det en sväng runt sjön med mamma, Underbar promenad. Båda flickorna fick sträcka på benen och jagade ut rådjuren ur dungen intill vattnet, dock så avslutades jakten väldigt snabbt då Leona kom på att det var roligare att bada än att jaga rådjur och Freja som gärna vill vara med Leona hakade på. En solning betade jag av och sedan blev det en promenad på närmare 4timmar, med lillasyster och hundarna.

Utkiksplatsen i Skultorp.

 

Hundarna badade.

Vi klättrade i träd, och gick igenom en riktig trollskog!

 

När vi kom hem bakade vi mumsiga cupcakes!

 

Behöver jag skriva att hundarna sov sen?! Underbara dagar med min fina familj, längesen jag hade det såhär bra, längesedan jag mådde så här bra. Tack! Igår följde jag Nikki till skolan och sa hejdå där, Sen mötte jag upp Jimmy för lite lunchande och bus med hundarna. För att sedan beta av några timmar i bilen. På kvällen var det kurs för Freja. Och hon skötte sig väldigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback