kontaktövningar.

Snart dags för mig att bege mig till dagens andra arbetspass. 14 timmar betar vi av idag och jag känner mig galet opepp.. Kanske beror det på att handleden stöds upp av en skena efter sköterskans ordenation, eller så är jag helt enkelt för otaggade på att jobba eftersom tummen värker något enormt.

Något possetivt är att jag idag jobbat på hemtjänsten.. det var inte igår. Kära nån vad jag saknar alla mysiga gubbar och tanter och faktiskt även dem som inte är så mysiga och snälla! ;)

Efter jobbet tog jag med mig Freja ut i motionspåret och gick runt på stigarna. Vid varje trädmarkering (ni vet där det är målat med en färg så man vet att man går rätt) stannade jag, sa inte ett ord och väntade.. Nog tog det lite tid i början men tillsist fattade fröken vinken och när jag stannade kollade hon upp på mig med sina kloka ögon LYCKA! Det var en sån lugn och mysig promenad att jag inte ville sluta gå. Vi klättrade på stenhögar. Gjorde lite övningar där hon skulle komma ända fram till mig och i slutet av promenaden när jag fortfarande stannade vid varje trädmarkering, kom hon upp vid min sida och satte sig i fotpossition... alltså. Ibland får hon till det så jäkla bra att jag har lust att pussa sönder henne!!! Min lilla goa. Tanken var att jag sedan skulle hem och ta årets första cykeltur med Leona, men det får bli en annangång, det blåser så förbaskat mycket å det fick bli en promenad i stället.
En annan sak som är galet bra är att vi på söndag ska åka och kolla på hundpensionatet där förhoppningsvis Freja och Leona ska få bo på under Påsk helgen.. om jag tycker det är tillräckligt bra för min älsklingar :D



Antal cigg: 0
Kommentarer
Pernilla säger:

Sippan är om några veckor 4 år. Hon hade kullen bredvid K kullen :) Dvs, J Kullen. Alltså jag vet inte riktigt hur Reino gjorde men han lyckades. Min tjej har kommit sedan den dagen och gör det fort som attan. Fick också fånga henne som du och tillslut kom hon aldrig så hon fick aldrig vara lös. Jättejobbigt! Ska ni på lägret?

2012-03-16 | 20:50:04
Bloggadress: http://www.hedeforsensmrssippi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback