Säg mig..

.. vad man ska göra för att få den där lilla svarta att komma till mig?

Jag blir galen bokstavligt talat, inte praktiskt. Leksakerna kan vara galet roliga inomhus och även ibland ute.. om det inte är för mycket störning vill säga. Dom funkar inte. Jag kan vara jätte spännande, om det inte är för mycket störning ute vill säga.. Då funkar det inte. Att man busar/Kelar med en annan hund spelar ingen som helst roll.


Ibland får hon bara lust att ge fanken i alltihopa. Allt vad lydnad och inkallning heter och hur det borde se ut lämnar hon bakom sig och står och lurar i skogen. Hon vet vad jag vill. Jag vet att hon kan. Men ändå... Nej.

Jag kastar löv. Jag kastar snö. Jag gör snöänglar. Jag gömmer mig. Jag tar fram leksak efter leksak. Har ybergott godis. Jag ignorerar och går vidare. Jag går åt ett annat håll. Jag tjoar och stimmar som en indian och rusar runt runt i skogen. Ändå... Nej
Ibland fungerar några av dessa sakerna, tex att sätta sig i bilen och starta den.. då smyger hon sakta sakta fram. Men ändå måste jag "fånga" henne.. och det funkar ju inte. Det funkar inte. Så.. Vad ska jag göra?

Hade jag inte vetat bättre om hundar hade jag trott att hon jävlas med mig. Att hon älskar att se mig fundera ut nästa drag.. att hon väntar att något ännu roligare ska ploppa fram ur mina fickor.. men nu är det ju en hund vi talar om.. de gör inget för att jävlas med oss.. de vill vara oss till lags. Var det inte så?

Freja är en hund som tycker att hon klarar sig minst lika bra själv, som med mig. Men det här fungerar ju inte i längden vilket alla männisor på hela jordens yta förstår. Man kan inte ha en hund lös om den bara kommer när matte är genomsvettig och andfådd efter gu vet vad för aktiviteter för att lura till sig hunden. Men jag kan heller inte ha en schäfer i andra änden av kopplet som inte kan springa av sig energin för i så fall är det varken snällt mot min koppel-dragar-muskel eller hunden. En hund ska vara lös, där med basta. Så... Hjälp!

Kommentarer
Pernilla säger:

Vi hade samma problem jag och Sippan ganska länge. Reino fixade det dock åt mig så nu kommer hon som ett skott varje gång. Det kan inte vara löp på G eller? Kan ju ändra dem totalt! :)

2012-03-14 | 23:15:56
Bloggadress: http://www.hedeforsensmrssippi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback