Underbara dagar.

Nu har jag helg. När alla andra har jobbvecka har jag helg. Det känns.. helt ok. Strålande solsken ledde mig rakt ut i skogen med Elisa och Ozzy hack i häl. La ett spår till varje hund. Freja var flamsig i början och verkade inte fatta så mycket. Men sedan fastnade nosen i backen och vi bar i väg. Lagom bra fart håller hon och det är väldigt skönt. Hon spårar noga noga, vill inte missa något och helt plötsligt tog spåret slut. ca 250m rakt spår blev det. Nöjd med tanke på att det var 4e gången hon spårade i hela sitt liv!

Leona fick ett spår på ett fält. 2vinklar. Drog ut som ett skott, full fokus med nosen i backen. Tog svängarna kanon bra. Tempot är något vi måste jobba med att dämpa. Hon är snabb som en vessla, men hon gör det nogrant iaf. Och missar aldrig apporterna. ca 500meter.

Idag uteblev apporterna, främst pga en flamsig matte som helt enkelt glömde dom. Och Freja har inte tränats med apporter i spåret än. Men nu när snön är påväg bort så kommer det många många tillfällen till att träna.
Sen blev det ett uppletande för Freja, Elisa gömde sig långt upp i skogen och Freja stack iväg som om hon blivit stucken av ett bi. poff så var hon borta, rätt som det är hör jag Elisa berömma och belöma henne och det välkända schäfer tjutet som bli när hon är taggad till tusen och hittar någon i skogen. En promenad på det och avslutningsvis en godisruta fick sätta punkt för den skogs utflykten.

Sedan dess har jag varit och hämtat mina efterlängtade grindar och gallret  till bilen som ska monteras in så fort gubben min kommer hem! tjoooho. Hönorna ligger och sover och jag ska nog beta av några sidor ut boken jag läser.

Det går bra nu!
Kommentarer
Anna säger:

Man kanske kan få hänga med nästa gång i skog och nosa lite=)

2012-03-06 | 15:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback