Helt sjukt!

Helgen har varit mer fuckad än vanligt. Hundarna har fått 0 uppmärksamhet och 0 mentalstimulans. (toarullar och äggkartonger har legat spintade på golvet) Vilket betyder att Jag har måttligt dåligt samvete för mina fina.
Jag tillbringade 13 timmar på jobbet i Fredags. hem, ut med hundar, sov 8timmar Duscha, ut med hundar. Jobba 13 timmar på lördagen. IT SUCKS! Man är totalt fuckad i skallen när det i omgångar kommer sjukt mycket folk som ska äta mat, gärna olika rätter, en och annan är allergisk, olika dricka... GAh!
I Fredags gick det kanon bra, allt bara flöt på som rinnande vatten. Igår.. gick det mindre bra. Stressade som djur med en busslunch på 30personer därav 26 ska ha avec till kaffet. Och gärna olika, olika storlekar, smaker, sorter. Rätt sort kom ut till rätt människa. Tog betalt och upptäckte att jag råkat ta betalt för en annan sort, la inte så mycket energi på det, var bara att fixa ett återköp senare. Tillsist fick alla det dom ville ha och alla var nöjda!
När alla åkt och det lugnat ned sig säger jag till chefen som totalt flippa, han menar på att man inte får göra återköp när det gäller kontanter, endast kort(?) Nu måste han ringa revisorn och tala om att det är en som gjort fel. Sist det hände fick han lägga in pengar från egen ficka. Alltså... va?! En kassa där man inte kan göra återköp, jag har jobbat inom butik och restaurang i flera år och har ALDRIG hört något liknande. Jag erbjöd mig iaf att lägga in pengar från egen ficka, men nej nej, det var (helt plötsligt) inte mitt fel. Han skulle fixa det där.

Tiden gick och det var dags för middag (10st 6rätters, 4st 3rätters) Amanda hade hela salen full med annat folk som åt middag och jag hade hand om dessa 14st. Det gick lite hackigt i början tills vinet kommit ut och sen flyter det på. Chefen stod hela tiden och frågade om och när han skulle förbereda nästa rätt.. Hur går det? Är dom klara? ska jag göra soppan? Sjukt störande när man försöker hålla koll på allt i skallen att han ska stå och tjattra.
Sjukt stressad hela kvällen och kände att allt var så oorganiserat på något vis. Allt var bara rörigt.
Går ut och lämnar huvudrätten till en av 3rättarna. "är den utan palsternacka?" HVETE!!!! Hade helt glömt bort att säga det till chefen, glömma kan väl alla göra?! :S Talar om att jag helt glömt bort att det skulle vara utan palsternacka.. och gubben flippar helt totalt. Han skriker att han inte kan göra någon, han slängde stekspadar, och var verkligen skit sur. Hade jag jobbat själv den kvällen hade jag sagt: Om du nu tycker att du är så jävla bra så kan du ju ta hand om detta själv! Sen hade jag gått. Nu Jobbade jag med Amanda, henne kunde jag inte lämna i sticket. Nåväl gästerna fick sin mat och resten av kvällen rullade på bra. Chefen pratade inte med mig förens vi sa hejdå på natten.

Jag är så jäkla trött på den *sgnwjsbngn* Han säger alltid att han är så bra. Han kan allt. Han har jobbat sig upp från ingenting till det han har idag. Han ska köpa en bil för 3miljoner. Upplandsbästa restaurang.
Om folk bara visste hur han behandlade sin personal skulle de aldrig äta där, varför jobbar vi kvar då?! - PENGAR! 
Kommentarer
Pernilla säger:

Det låter inge vidare det där stället. Jag beundrar dig som orkar med pressen,stressen och människor som går upp i varv. Du är stark!

Ingen har rätt att "sätta sig" på dig, glöm inte det ;) Även om det handlar om pengar

2012-05-13 | 17:10:37
Bloggadress: http://xpernillax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback