Spårskogen.

Inser att jag måste ta tag i spårandet med Freja. Mycket man ska hinna, vill hinna, och gör, men sen helt plötsligt känns det som att man ingenting gjort.
Igår mötte jag upp Tina, Anna, Johanna och Anita för en eftermiddag med spår, uppletande och andra busiga hund aktiviteter. Spårade med Freja, och tycker faktiskt hon var ganska duktig. Vi har kanske spårat 6-10gånger, så man kan inte räkna med att allt ska flyta på. Men duktig var hon, och jag märker att hon mer och mer börjar förstå vad hon ska göra. En vinkel 3föremål (leksak +godis) Ska helt hoppa över leksaken nästa gång. Köpa spår pinnar och börja träna in sittmarkering. Samt ha pinnarna i spåret med godis nästa gång. Hon börjar iaf få upp nosarbetet och det gillar vi :) Leona körde uppletande, var som en barnlek tyckte hon nog mest. Stack ut, hämtade sin grej och kom tillbaka.. "sådär, där har du den" haha.. men hon uppskattade att få vara med mig och gänget för mys och träning i skogen!

Två trött mössor till hundar på kvällen hade vi här hemma iaf. S.K.Ö.N.T Kloklippning och långpromenad har det blivit idag. Jag hade inget annat än jobb inplanerat, så har passat på att fixa lite hemma och beställt hem lite fina grejer ;)
Den här snyggingen kommer hem till mig 20juni!

Imorgon efter jobbet blir det att ta bilen mot Norrtälje och Hanna för Hundträning!!! På tok för sällan vi ses, men alltid lika uppskattat varje gång det händer!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback